Dr. Katharina-Theresa Lindner, BA BEd MA
Dr. Katharina-Theresa Lindner, BEd BA MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Zimmer: 319
Sprechstunde: nach Vereinbarung
Forschungsschwerpunkte
- Inklusion und Diversität im Bildungskontext
- Sprachliche, soziale und kulturelle Vielfalt
- Intersektionalität und diskriminierungskritische Schul- und Unterrichtsentwicklung
- Schnittstelle Schulpädagogik und Sozialpädagogik
Tätigkeitsbereiche
- Forschung und Lehre in den Bereichen der oben angeführten Schwerpunkte
- Mitarbeit und Co-Projektleitung des Forschungsprojekts PATHWAY
- Mitarbeit in den Forschungsprojekten des Arbeitsbereichs
Publikationen
Social participation in the context of inclusive education: primary school students’ friendship networks from students’ and teachers’ perspectives. / Schwab, Susanne; Lindner, Katharina-Theresa; Helm, Christoph et al.
in: European Journal of Special Needs Education, Band 37, Nr. 5, 10.2022, S. 834-849.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Begutachtung
Teachers’ Implementation of Inclusive Teaching Practices as a Potential Predictor for Students’ Perception of Academic, Social and Emotional Inclusion. / Alnahdi, Ghaleb H.; Lindner, Katharina-Theresa; Schwab, Susanne.
in: Frontiers in Psychology, Band 13, 917676, 28.07.2022.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Begutachtung
Will-Skill-Tool Components as Key Factors for Digital Media Implementation in Education: Austrian Teachers' Experiences with Digital Forms of Instruction during the COVID-19 Pandemic. / Woltran, Flora (Korresp. Autor*in); Lindner, Katharina-Theresa; Dzojic, Tanja et al.
in: Electronics, Band 11, Nr. 12, 1805, 07.06.2022.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Begutachtung
Promoting Factors of Social Inclusion of Students With Special Educational Needs: Perspectives of Parents, Teachers, and Students. / Lindner, Katharina-Theresa; Hassani, Sepideh; Schwab, Susanne et al.
in: Frontiers in Education, Band 7, 27.04.2022.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Begutachtung
Austrian Students’ Perceptions of Social Distancing and Their Emotional Experiences During Distance Learning Due to the COVID-19 Pandemic. / Heidrich, Franziska Anna; Pozas, Marcela; Letzel, Verena et al.
in: Frontiers in Education, Band 7, 862306, 31.03.2022.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Begutachtung