Assoz. Prof. Mag. Dr. Marko Lüftenegger, Privatdoz.
Assoz. Prof. Mag. Dr. Marko Lüftenegger, Privatdoz.
Porzellangasse 4
1090 Wien
Zimmer: 1OGA04
Sprechstunde: nach Vereinbarung
Forschungsschwerpunkte
- Motivationsentwicklung und -förderung im Bildungsbereich
- Klassen(ziel)strukturen
- Evaluation von Maßnahmen im Kontext von Bildung, Gesundheit und Verkehr
- Burn Out bei Lehrkräften
Tätigkeitsbereiche
- Lehre im Bereich Entwicklungs- und Bildungspsychologie
Wissenschaftliches Profil
Publikationen
Gendered pathways to bullying perpetration via social achievement goals: Mediating effects of sense of belonging and non-inclusive group norms. / Bardach, Lisa; Graf, Daniel; Yanagida, Takuya et al.
in: Journal of School Violence, Band 19, Nr. 2, 2020, S. 248-263.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Prokrastination im Betriebssport. / Fassl, Flora; Lüftenegger, Marko.
Firmensport Österreich 2020: Lebenswelt ‒ Arbeit ‒ In Bewegung. Hrsg. / Österreichischer Betriebssport Verband 2010. Wien : Österreichischer Betriebssport Verband 2010, 2020. S. 93-99.Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Konferenzband
Students' and teachers' perceptions of goal structures – Will they ever converge? Exploring changes in student-teacher agreement and reciprocal relations to self-concept and achievement. / Bardach, Lisa; Yanagida, Takuya; Schober, Barbara et al.
in: Contemporary Educational Psychology, Band 59, 101799, 10.2019.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Enhancing feasibility when measuring teachers' motivation: A brief scale for teachers’ achievement goal orientations. / Janke, Stefan; Bardach, Lisa; Oczlon, Sophie et al.
in: Teaching and teacher education, Band 83, 07.2019, S. 1-11.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Achievement or agreement – Which comes first? Clarifying the temporal ordering of achievement and within-class consensus on classroom goal structures. / Bardach, Lisa; Lüftenegger, Marko; Yanagida, Takuya et al.
in: Learning and Instruction, Band 61, 06.2019, S. 72-83.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed