Forschungsprojekte
Laufende Projekte
Digital Game/Based Learning
2025-2027
© Petra Weixelbraun
LevelUP
2024-2026
© pm OÖ
Play Science
2024-2026
© Didaktik Geschichte
Abgeschlossene Projekte
Dissertationsprojekte
Aktuelle Publikationen des Teams
Zeige Ergebnisse 51 - 54 von 54
Haselberger D, Spielhofer T. Privacy Guide Epic Development - Time-Constrained Distributed Team Work in an Undergraduate Higher Education Course on Informatics and Society. Journal of Educational Multimedia and Hypermedia (JEMH). 2020;29(3):227-245.
Göbl B, Hristova D, Jovicic S, Hlavacs H. Serious Game Design for and with Adolescents: Empirically based implications for purposeful games. in Fang X, Hrsg., HCI in Games: Second International Conference, HCI-Games 2020, Held as Part of the 22nd HCI International Conference, HCII 2020, Copenhagen, Denmark, July 19–24, 2020, Proceedings. 1 Aufl. Band 12211. Cham: Springer. 2020. S. 398-410. (Lecture Notes in Computer Science). doi: 10.1007/978-3-030-50164-8_29
Kayali F, Schwarz V, Schwarz P. Von Computational Thinking zu Computational Empowerment – digitale Bildung und Kreativität. in Fritz J, Tomaschek N, Hrsg., Impulse für einen Digitalen Humanismus : Menschliche Werte in der virtuellen Welt. Münster: Waxmann Verlag. 2020. S. 159-168. (University - Society - Industry: Beiträge zum lebensbegleitenden Lernen und Wissenstransfer, Band 9).
Schwarz V, Götzenbrucker G, Kayali F, Grill C, Purgathofer P. Voxel generation: Raising awareness for informatics and society among high-school pupils through a game-design project. SCM – Studies in Communication and Media. 2020;9(1):89-124. doi: 10.5771/2192-4007-2020-1-89
Zeige Ergebnisse 51 - 54 von 54