Univ.-Prof. Mag. Dr. Susanne Schwab
Univ.-Prof. Mag. Mag. Dr. Susanne Schwab, Bakk. MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 324A
Consultation hours: by appointment
Ongoing Projects
- BASiS-Studie
- DIGIT(ALL) - A new approach to digital education and inclusion
- Eine multiperspektivische Studie zu den Deutschförderklassen
- INCL-LEA - Inclusive Home Learning
- Neu in Wien - Eine Studie zu den Chancen und Herausforderungen der schulischen Eingliederung ukrainischer Kinder und Jugendlicher
- PATHWAY
- SO-WELL-AWARE
Publications
Interprofessionelle Lehrkraftkooperation im inklusiven Unterricht aus der Perspektive der Schülerinnen und Schüler. / Schwab, Susanne.
In: Unterrichtswissenschaft, Vol. 45, 2017, p. 262-279.Publications: Contribution to journal › Article › peer-review
Suggestions for vocabulary focused reading lessons for mainstream classrooms addressing both L1 and L2 learners. / Seifert, Susanne (Corresponding author); Kulmhofer, Andrea; Paleczek, Lisa et al.
In: Early Childhood Education Journal, Vol. 45, No. 3, 2017, p. 333-345.Publications: Contribution to journal › Article › peer-review
Unter welchen Voraussetzungen kooperieren Grundschullehrkräfte im inklusiven Unterricht? Eine Studie zu den Bedingungen der Kooperationsbereitschaft von Grundschullehrerinnen und -lehrern im inklusiven Unterricht. / Hellmich, Frank; Hoya, F.; Görel, G. et al.
In: Empirische Sonderpädagogik, Vol. 1, 2017, p. 36-51.Publications: Contribution to journal › Article › peer-review
Effects of a whole-class reading program designed for different reading levels and the learning needs of L1 and L2 children. / Seifert, Susanne (Corresponding author); Schwab, Susanne; Gasteiger-Klicpera, Barbara.
In: Reading & Writing Quarterly, Vol. 32, No. 6, 2016, p. 499-526.Publications: Contribution to journal › Article › peer-review
Einstellungen und Motivation von Lehramtsstudentinnen und -studenten in Bezug auf den inklusiven Unterricht in der Grundschule : Ein Vergleich zwischen Deutschland und Österreich. / Hellmich, Frank; Görel, G.; Schwab, Susanne.
In: Empirische Sonderpädagogik, Vol. 1, 2016, p. 67-85.Publications: Contribution to journal › Article › peer-review