Assoz. Prof. Mag. Dr. Michelle Proyer


Assoz. Prof. Mag. Dr. Michelle Proyer

Porzellangasse 4
1090 Wien

T: +43-1-4277-60066
michelle.proyer@univie.ac.at

Office hours: by arrangement

Current teaching


Key Research Areas

  • Dealing with diversity in school - focus on disability
  • Inclusive education in school and out-of-school settings
  • Inclusive didactics and inclusion in teacher education
  • Disability at the intersection of gender/diversity, culture, human rights, development, religion and school/formal and non-formal educational structures
  • Participatory approaches to research in inclusive pedagogy
  • Intersection of education, disability and flight
  • Transculturality with focus on disability, migration and flight

 

Fields of activity

  • Teaching in the area of general principles of educational science and in the specialization inclusive pedagogy (focus: impairments)
  • (Participatory) research activites in the afore mentioned research areas
  • Talks and networking in the afore mentioned areas


Scientific profile

Publications


Showing entries 1 - 10 out of 16

Einblick in die Sektion "Fremde und andere Sprachen". / Vetter, Eva; Weger, Denis.

"Retten uns die Phänomene?": Lehren und Lernen im Zeitalter der Digitalisierung. ed. / Lutz-Helmut Schön; Susanne Lesk. Berlin : Logos Verlag, 2019. p. 75 (Phänomenologie in der Naturwissenschaft, Vol. 14).

Publication: Contribution to bookChapter


Professional Vision – State of the art zum Konstrukt der professionellen Unterrichtswahrnehmung in der LehrerInnenbildung. / Weger, Denis.

In: Fremdsprachen Lehren und Lernen, Vol. 48, No. 1, 2019, p. 14-31.

Publication: Contribution to journalArticlepeer-review


Professionelle Kompetenz von Lehrenden an Hochschulen : Struktur und Entwicklung akademischer Lehrkompetenz (Literaturrecherche) . Weger, Denis (Editorial Journalist); Louis, Barbara (Editorial Journalist); Buchberger, Sonja (Editorial Journalist). 2019.

Publication: Electronic/multimedia outputWeb publication


Sprachbewusster Unterricht - Prinzipien und Methoden für die Umsetzung. / Zauner, Maria; Weger, Denis; Ferris, Katharina .

Deutsch im mehrsprachigen Umfeld.: Sprachkompetenzen begreifen, erfassen, fördern in der Sekundarstufe. ed. / Andrea Ender; Ulrike Greiner; Margareta Strasser. Klett Kallmeyer, 2019. p. 320-338.

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


Vom Informationsfluss zum Motivationsfluss. Wie Lehrpersonen motivieren können. / Weger, Denis.

In: KDVinfo, No. 50/51, 2018.

Publication: Contribution to journalArticle


Deutsch lernen im Museum : Theoretisch gedacht - praktisch umgesetzt. / Bogensperger, Theresa; Strasser, Margareta; Weger, Denis.

Leichte Sprache. Sag es einfach. Sag es laut!: Praxisbeispiel aus dem Salzburg Museum. ed. / Nadja Al Masri; Luise Reitstätter. Salzburg : Salzburg Museum, 2017. p. 46-57.

Publication: Contribution to bookChapter


Sprachbewusster Unterricht : Modul auf der Themenplattform des Bundeszentrums für Interkulturalität, Migration und Mehrsprachigkeit (BIMM). Weger, Denis (Editorial Journalist). 2017.

Publication: Electronic/multimedia outputWeb publication


Colloquial and Academic Language in Interaction: Students’ Linguistic Strategies during a Collaborative Task in History Class. / Imamovic-Topcic, Edna; Weger, Denis.

In: Orbis Scholae, Vol. 11, No. 3, 2017, p. 47-62.

Publication: Contribution to journalArticlepeer-review


Showing entries 1 - 10 out of 16

Talks, oral contributions

Inclusive education and common welfare in Ethiopia

Michelle Proyer
Talk or oral contribution
16.10.2011 - 16.10.2011

Die Norm als Ziel - Inklusion als Barriere?! Einblicke in die Rolle von Individualität im Schulalltag asiatischer Kinder mit Behinderung

Michelle Proyer
Talk or oral contribution
28.9.2011 - 28.9.2011

Interviewtranskripte und Übersetzungen Daten zweiter Klasse? Herausforderung im Vorfeld der qualitativen Analyse von Gesprächen über Einflussfaktoren auf die schulische Bildung von Kindern mit Behinderungen in Bangkok.

Michelle Proyer
47. DozentInnentagung Sonderpädagogik zum Thema "Forschungskulturen im Diskurs"
Conference, Talk or oral contribution
28.9.2011 - 28.9.2011

Barriers and facilitators in educational enviroments for children with disabilities - a comparative study in Vienna, Bangkok and Adis Ababa.

Michelle Proyer
ECER 2011 European Conference on Educational Research: Urban Education - Main Conference
Conference, Talk or oral contribution
15.9.2011 - 15.9.2011

Educational Environments of Children with Disabilities in Bangkok

Michelle Proyer
Talk or oral contribution
12.9.2011 - 12.9.2011