Assoz. Prof. Mag. Dr. Michelle Proyer
Assoz. Prof. Mag. Dr. Michelle Proyer
Porzellangasse 4
1090 Wien
Office hours: by arrangement
Key Research Areas
- Dealing with diversity in school - focus on disability
- Inclusive education in school and out-of-school settings
- Inclusive didactics and inclusion in teacher education
- Disability at the intersection of gender/diversity, culture, human rights, development, religion and school/formal and non-formal educational structures
- Participatory approaches to research in inclusive pedagogy
- Intersection of education, disability and flight
- Transculturality with focus on disability, migration and flight
Fields of activity
- Teaching in the area of general principles of educational science and in the specialization inclusive pedagogy (focus: impairments)
- (Participatory) research activites in the afore mentioned research areas
- Talks and networking in the afore mentioned areas
Scientific profile
Publications
Intersectional Aspects of Education at the Nexus of Disability and Forced Migration: Perspectives of Parents, Educational Experts, and School Authorities in Greater Vienna. / Subasi Singh, Seyda; Pellech, Camilla; Gutschik, Alexandra et al.
In: Education Sciences, Vol. 11, No. 8, 423, 11.08.2021.Publications: Contribution to journal › Article › peer-review
Gonser, Monika / Zimmer, Karin / Mühlhäußer, Nicola / Gluns, Danielle (Hg.): Wissensmobilisierung und Transfer in der Fluchtforschung Kommunikation, Beratung und gemeinsames Forschungshandeln. Münster, New York: Waxmann Verlag 2020. / Proyer, Michelle.
In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR), 07.07.2021.Publications: Other contribution to periodical › Book/Film/Event review
Corona bewegt – auch die Bildungswissenschaft : Bildungswissenschaftliche Reflexionen aus Anlass einer Pandemie. / Krause, Sabine; Breinbauer, Ines Maria; Proyer, Michelle.
Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt, 2021. 170 p.Publications: Book › peer-review
Corona bewegt – nicht nur, aber auch die Bildungswissenschaft. / Breinbauer, Ines Maria; Krause, Sabine; Proyer, Michelle.
Corona bewegt – auch die Bildungswissenschaft: Bildungswissenschaftliche Reflexionen aus Anlass einer Pandemie. ed. / Sabine Krause; Ines Maria Breinbauer; Michelle Proyer. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt, 2021. p. 7-16.Publications: Contribution to book › Chapter › peer-review
Less people dare to go outside. Formal and non-formal support structures for refugee students and young people throughout and despite crises. Experiences from Austria. (Vortrag im Rahmen der Online-Tagung “Learning for Citizenship – Supporting Migrant Students Through the Pandemic“. Online (Nottingham), am 26-05-2021). / Proyer, Michelle; Reitinger, Johannes; Holzmayer, Michael.
2021. Learning for Citizenship, Nottingham, United Kingdom.Publications: Contribution to conference › Other contribution to conference › peer-review
Revisiting vulnerabilities – Auswirkungen der Pandemie auf die (Re)Konstruktion von Vulnerabilität*en im Kontext von Bildung. / Obermayr, Tina; Subasi Singh, Seyda; Kremsner, Gertraud et al.
Corona bewegt – auch die Bildungswissenschaft. Bildungswissenschaftliche Reflexionen aus Anlass einer Pandemie. ed. / Sabine Krause; Ines Maria Breinbauer; Michelle Proyer. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt, 2021. p. 137 - 152.Publications: Contribution to book › Chapter › peer-review
Inklusive Schule und Schulentwicklung: Theoretische Grundlagen, Empirische Befunde und Praxisbeispiele aus Deutschland, Österreich und der Schweiz. ÖFEB Beiträge zur Bildungsforschung. Band 8. / Resch, Katharina; Lindner, Katharina-Theresa; Streese, Bettina et al.
Münster : Waxmann Verlag, 2021.Publications: Book › Collection › peer-review
Publications: Electronic/multimedia output › Web publication
Publications: Electronic/multimedia output › Web publication
Aktuelle Beiträge zur inklusiven Schule in Österreich, Deutschland und der Schweiz. / Resch, Katharina; Proyer, Michelle; Schwab, Susanne.
Inklusive Schule und Schulentwicklung. Theoretische Grundlagen, empirische Befunde und Praxisbeispiele aus Deutschland, Österreich und der Schweiz. ed. / Katharina Resch; Katharina-Theresa Lindner; Bettina Streese; Michelle Proyer; Susanne Schwab. Münster : Waxmann Verlag, 2021. p. 11-18 (Beiträge zur Bildungsforschung - Publikationsreihe der ÖFEB, Vol. 8).Publications: Contribution to book › Chapter › peer-review