Mag. Dr. Denis Weger, MA

University assistant (Postdoc) /Co-Lead Language Teaching and Learning Lab


Denis Weger

Mag. Dr. Denis Weger, MA

Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 1OG03

T: +43-1-4277-60074
denis.weger@univie.ac.at

Office hours: by arrangement

Website

ORCID-ID: https://orcid.org/0000-0002-3519-8059

Current courses


Key Research Area

  • Pre-service teachers' professional development
  • Individual and social multilingualism
  • Educational Design Research
  • Intervention research

 

Field of Activity

  • Teaching in the Teacher Education Programme
  • Research within the framework of dissertation project
  • Administrative and academic cooperation (2017) in the project Schools as Linguistic Space

 

Academic Profile

Publications


Showing entries 11 - 20 out of 33
Professionelle Handlungskompetenz für mehrsprachig-sprachbewussten Unterricht entwickeln. / Weger, Denis.
Waxmann Verlag, 2024. 332 p. (Sprachliche Teilhabe in mehrsprachigen Kontexten, Vol. 3).

Publications: BookPeer Reviewed


Sprachenbiographische Erfahrungen und professionelles Handeln im Spannungsfeld zwischen schulischer Einsprachigkeit und individueller Mehrsprachigkeit. / Weger, Denis.
In: Erziehung und Unterricht, Vol. 1-2, No. 2024, 02.2024, p. 119.

Publications: Contribution to journalArticlePeer Reviewed


Die Q-Methode: Ein unterschätztes Werkzeug für die (deutsch-)didaktische Forschung. / Weger, Denis; Kudlowski, Marc.
In: Didaktik Deutsch - Halbjahreszeitschrift für die Didaktik der deutschen Sprache und Literatur, 2024.

Publications: Contribution to journalArticlePeer Reviewed


Einstellungen und Überzeugungen von Lehramtsstudierenden gegenüber Sprachen in Lehr-/Lernprozessen und ihre Veränderungen im Zuge einer Lehrveranstaltung. / Weger, Denis.
In: Verbal-Newsletter (Organ des Verbands für Angewandte Linguistik), Vol. 2020, No. 2, 2020.

Publications: Contribution to journalShort communication


Einblick in die Sektion "Fremde und andere Sprachen". / Vetter, Eva; Weger, Denis.
"Retten uns die Phänomene?": Lehren und Lernen im Zeitalter der Digitalisierung. ed. / Lutz-Helmut Schön; Susanne Lesk. Berlin: Logos Verlag, 2019. p. 75 (Phänomenologie in der Naturwissenschaft, Vol. 14).

Publications: Contribution to bookChapter


Showing entries 11 - 20 out of 33