Univ.-Prof. Mag. Dr. Eva Vetter
Univ.-Prof. Mag. Dr. Eva Vetter
Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 1OG04
Office hours: Thurdays online from 2:00 pm before the Privatissimum or face-to-face by arrangement
ORCID-ID: http://orcid.org/0000-0003-0504-6991
Key Research Areas
- Multilingualism
- Classroom Research
- Discourse Analysis
- Language Teaching and Learning Research
- Language Contact and Conflict Research
- Francophonie
Academic Profile
Publications
Linguistic Landscapes in School. / Vetter, Eva.
The Cambridge Handbook of Childhood Multilingualism. ed. / Anat Stavans; Ulrike Jessner-Schmid. Cambridge : Cambridge University Press, 2022. (Cambridge Handbooks in Language and Linguistics).Publication: Contribution to book › Chapter › peer-review
„As diversity grows – so must we.“ Wieso Howards Mantra zur sprachlichen Situation an Südtiroler Schulen passt. Wert der Mehrsprachigkeit. / Vetter, Eva.
1 p. Deutsche Bildungsdirektion. 2021INFO - Informationsschrift für Kindergarten und Schule.Publication: Other publication › Other
Bedingungen und Bezüge politischer und sprachlicher Bildung. / Wegner, Anke (Editor); Frisch, Julia (Editor); Vetter, Eva (Editor); Busch, Mathias (Editor).
Frankfurt : Wochenschauverlag Wissenschaft, 2021. 328 p. (sprache macht gesellschaft, Vol. 1).Publication: Book › Collection › peer-review
Dominant Language Constellations Approach in Education and Language Acquisition. / Aronin, Larissa (Editor); Vetter, Eva (Editor).
Cham : Springer, 2021. (Educational Linguistics, Vol. 51).Publication: Book › Collection › peer-review
Einführung in die Reihe sprache - macht - gesellschaft. / Busch, Mathias ; Frisch, Julia; Vetter, Eva; Wegner, Anke.
Bedingungen und Bezüge politischer und sprachlicher Bildung: sprache macht gesellschaft. ed. / Anke Wegner; Julia Frisch; Eva Vetter; Matthias Busch. Vol. 1 Wochenschauverlag Wissenschaft, 2021. p. 7-23 (sprache macht gesellschaft, Vol. 1).Publication: Contribution to book › Chapter
(Er-)leben von Europäischer Mehrsprachigkeit? Eine sprachenpolitische Auseinandersetzung mit Erfahrungen von Studierenden im europäischen Kommunikationsraum. / Vetter, Eva.
Europa denken, kommunizieren und erfahren. Herausforderungen einer teilhabegerechten Europabildung. Frankfurt/Main : Wochenschauverlag Wissenschaft, 2021. p. 240-261 (sprache macht gesellschaft, Vol. 2).Publication: Contribution to book › Chapter › peer-review
Europa denken, kommunizieren und erfahren : Herausforderungen einer teilhabegerechten Europabildung. / Vetter, Eva (Editor); Lange, Dirk (Editor); Wegner, Anke (Editor).
Frankfurt : Wochenschau Verlag, 2021. 379 p. (sprache macht gesellschaft, Vol. 2).Publication: Book › Collection
Europabildung: Zum Zusammenhang von Sprache, Macht und Gesellschaft. / Vetter, Eva; Lange, Dirk; Wegner, Anke.
Europa denken, kommunizieren und erfahren: Herausforderungen einer teilhabegerechten Europabildung. ed. / Eva Vetter; Dirk Lange; Anke Wegner. Frankfurt : Wochenschau Verlag, 2021. p. 9-17 (sprache macht gesellschaft, Vol. 2).Publication: Contribution to book › Chapter
Language Education Policy Through a DLC Lens: The Case of Urban Multilingualism. / Vetter, Eva.
Dominant Language Constellations Approach in Education and Language Acquisition. ed. / Larissa Aronin; Eva Vetter. Springer, 2021. p. 43-59 (Educational Linguistics, Vol. 51).Publication: Contribution to book › Chapter › peer-review
Pre-service Teachers’ Communicative Experiences during Emergency Remote Learning in the COVID-19 Pandemic. / Imamovic-Topcic, Edna; Schwarzl, Lena; Weger, Denis; Vetter, Eva.
In: European Journal of Teacher Education, 2021.Publication: Contribution to journal › Article › peer-review