Univ.-Prof. Mag. Dr. Eva Vetter


Univ.-Prof. Mag. Dr. Eva Vetter

Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 1OG04

T: +43-1-4277-60020
M: +43-664-8175883
eva.vetter@univie.ac.at

Office hours: Thurdays online from 2:00 pm before the Privatissimum or face-to-face by arrangement

Website (due to a migration only available from August on)

ORCID-ID: http://orcid.org/0000-0003-0504-6991

Current courses

Key Research Areas

  • Multilingualism
  • Classroom Research
  • Discourse Analysis
  • Language Teaching and Learning Research
  • Language Contact and Conflict Research
  • Francophonie

 

Academic Profile

  • Here you get to Eva Vetter's personal website (due to a migration only available from August on)

Publications


Showing entries 11 - 20 out of 100

Europa denken, kommunizieren und erfahren : Herausforderungen einer teilhabegerechten Europabildung. / Vetter, Eva (Editor); Lange, Dirk (Editor); Wegner, Anke (Editor).

Frankfurt : Wochenschauverlag Wissenschaft, 2021. 379 p. (sprache macht gesellschaft, Vol. 2).

Publication: BookCollection


Europabildung: Zum Zusammenhang von Sprache, Macht und Gesellschaft. / Vetter, Eva; Lange, Dirk; Wegner, Anke.

Europa denken, kommunizieren und erfahren: Herausforderungen einer teilhabegerechten Europabildung. ed. / Eva Vetter; Dirk Lange; Anke Wegner. Frankfurt : Wochenschauverlag Wissenschaft, 2021. p. 9-17 (sprache macht gesellschaft, Vol. 2).

Publication: Contribution to bookChapter


Language Education Policy Through a DLC Lens: The Case of Urban Multilingualism. / Vetter, Eva.

Dominant Language Constellations Approach in Education and Language Acquisition. ed. / Larissa Aronin; Eva Vetter. Springer, 2021. p. 43-59 (Educational Linguistics, Vol. 51).

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


„Warum haben die Menschen die Tötungen zugelassen?“ : Teilhabe aus sprachenbezogener Perspektive. / Vetter, Eva.

Bedingungen und Bezüge politischer und sprachlicher Bildung. ed. / Anke Wegner; Julia Frisch; Eva Vetter; Matthias Busch. Frankfurt : Wochenschauverlag Wissenschaft, 2021. p. 263-297 (sprache macht gesellschaft; No. 1, Vol. 1). (Wochenschau Wissenschaft).

Publication: Contribution to bookContribution to proceedingspeer-review


Wie werden Lehrer/innen zu Mentor/innen? / Vetter, Eva.

In: Erziehung und Unterricht, Vol. 171, No. 5 - 6, 2021, p. 463 - 479.

Publication: Contribution to journalArticlepeer-review


Translanguaging and Multilingual Texts as a Resource in Superdiverse Classrooms. / Schwarzl, Lena; Vetter, Eva.

In: Cahiers de l'ILOB - OLBI Working Papers, Vol. 10, 16.01.2020, p. 229-248.

Publication: Contribution to journalArticlepeer-review


Mentorinnen und Mentoren - der Schlüssel zum Erfolg? Mentoring-Ausbildung für die Sekundarstufe im Verbund Nord-Ost. / Windl, Elisabeth; Vetter, Eva.

In: Schulverwaltung aktuell, Vol. 8, No. 5.2020, 69389005, 2020, p. 157-159.

Publication: Contribution to journalArticle


Comment devient-on Autrichien? Comment peut-on l'être? Réflexions sur la construction de l' identité nationale autrichienne – histoire et actualité. / Vetter, Eva; de Cillia, Rudolf.

Les nôtres et les autres : Retour épistémologique sur la perception des identités en Europe. ed. / Elena Filippova; Xavier le Torrivellec. Moskau : Горячая линия - Телеком, 2019. p. 205-225.

Publication: Contribution to bookChapter


Showing entries 11 - 20 out of 100