Univ.-Prof. Mag. Dr. Eva Vetter
Univ.-Prof. Mag. Dr. Eva Vetter
Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 1OG04
Office hours: Thurdays online from 2:00 pm before the Privatissimum or face-to-face by arrangement
ORCID-ID: http://orcid.org/0000-0003-0504-6991
Key Research Areas
- Multilingualism
- Classroom Research
- Discourse Analysis
- Language Teaching and Learning Research
- Language Contact and Conflict Research
- Francophonie
Academic Profile
- Here you get to Eva Vetter's personal website (due to a migration only available from August on)
Publications
Europa denken, kommunizieren und erfahren : Herausforderungen einer teilhabegerechten Europabildung. / Vetter, Eva (Editor); Lange, Dirk (Editor); Wegner, Anke (Editor).
Frankfurt : Wochenschauverlag Wissenschaft, 2021. 379 p. (sprache macht gesellschaft, Vol. 2).Publication: Book › Collection
Europabildung: Zum Zusammenhang von Sprache, Macht und Gesellschaft. / Vetter, Eva; Lange, Dirk; Wegner, Anke.
Europa denken, kommunizieren und erfahren: Herausforderungen einer teilhabegerechten Europabildung. ed. / Eva Vetter; Dirk Lange; Anke Wegner. Frankfurt : Wochenschauverlag Wissenschaft, 2021. p. 9-17 (sprache macht gesellschaft, Vol. 2).Publication: Contribution to book › Chapter
Language Education Policy Through a DLC Lens: The Case of Urban Multilingualism. / Vetter, Eva.
Dominant Language Constellations Approach in Education and Language Acquisition. ed. / Larissa Aronin; Eva Vetter. Springer, 2021. p. 43-59 (Educational Linguistics, Vol. 51).Publication: Contribution to book › Chapter › peer-review
„Warum haben die Menschen die Tötungen zugelassen?“ : Teilhabe aus sprachenbezogener Perspektive. / Vetter, Eva.
Bedingungen und Bezüge politischer und sprachlicher Bildung. ed. / Anke Wegner; Julia Frisch; Eva Vetter; Matthias Busch. Frankfurt : Wochenschauverlag Wissenschaft, 2021. p. 263-297 (sprache macht gesellschaft; No. 1, Vol. 1). (Wochenschau Wissenschaft).Publication: Contribution to book › Contribution to proceedings › peer-review
Wie werden Lehrer/innen zu Mentor/innen? / Vetter, Eva.
In: Erziehung und Unterricht, Vol. 171, No. 5 - 6, 2021, p. 463 - 479.Publication: Contribution to journal › Article › peer-review
Publication: Electronic/multimedia output › Web publication
Why don't policy makers listen to experts (particularly applied linguists)? / Vetter, Eva.
1 p. 2020.Publication: Other publication › Other
Translanguaging and Multilingual Texts as a Resource in Superdiverse Classrooms. / Schwarzl, Lena; Vetter, Eva.
In: Cahiers de l'ILOB - OLBI Working Papers, Vol. 10, 16.01.2020, p. 229-248.Publication: Contribution to journal › Article › peer-review
Mentoring. / Lehner-Hartmann, Andrea; Vetter, Eva.
In: Schulverwaltung aktuell, Vol. 8, No. 5, 2020, p. 129.Publication: Contribution to journal › Article › peer-review
Mentorinnen und Mentoren - der Schlüssel zum Erfolg? Mentoring-Ausbildung für die Sekundarstufe im Verbund Nord-Ost. / Windl, Elisabeth; Vetter, Eva.
In: Schulverwaltung aktuell, Vol. 8, No. 5.2020, 69389005, 2020, p. 157-159.Publication: Contribution to journal › Article