Univ.-Prof. Mag. Dr. Eva Vetter


Univ.-Prof. Mag. Dr. Eva Vetter

Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 1OG04

T: +43-1-4277-60020
M: +43-664-8175883
eva.vetter@univie.ac.at

Office hours: Thurdays online from 2:00 pm before the Privatissimum or face-to-face by arrangement

Website (due to a migration only available from August on)

ORCID-ID: http://orcid.org/0000-0003-0504-6991

Current courses

Key Research Areas

  • Multilingualism
  • Classroom Research
  • Discourse Analysis
  • Language Teaching and Learning Research
  • Language Contact and Conflict Research
  • Francophonie

 

Academic Profile

  • Here you get to Eva Vetter's personal website (due to a migration only available from August on)

Publications


Showing entries 1 - 10 out of 100

Introduction: How to learn to teach multilingual learning. / Vetter, Eva; Slavkov, Nikolay.

In: AILA Review, Vol. 35, No. 1, 1, 09.2022, p. 1 - 11.

Publication: Contribution to journalArticlepeer-review


Linguistic Landscapes in School. / Vetter, Eva.

The Cambridge Handbook of Childhood Multilingualism. ed. / Anat Stavans; Ulrike Jessner-Schmid. Cambridge : Cambridge University Press, 2022. p. 623-648 27 (Cambridge Handbooks in Language and Linguistics).

Publication: Contribution to bookEntry for reference workpeer-review


"In keiner Sprache, die ich spreche, fühle ich mich kompetent genug." : Eine Auseinandersetzung mit Muttersprache. / Vetter, Eva.

Ausgesprochen? Noch lange nicht!: Eine Festschrift für Thomas Fritz. ed. / Vera Ahamer; Angelika Hrubesch; Gerhild Ganglbauer. Edition Volkshochschule, 2022. p. 132 - 144.

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


Pädagog*innen als game changer? Aufgabe und Wege der Lehrer*innenbildung der Sekundarstufe im Kontext von Mehrsprachigkeit. / Vetter, Eva; Imamovic-Topcic, Edna; Cataldo-Schwarzl, Lena.

Fokus Mehrsprachigkeit: 14 Thesen zu Sprache und Sprachenpolitik. Beiträge aus Österreich und Europa.. ed. / Oliver Gruber; Michael Tölle. Österreichischer Gewerkschaftsbund (ÖGB), 2022. p. 333-360.

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


„As diversity grows – so must we.“ Wieso Howards Mantra zur sprachlichen Situation an Südtiroler Schulen passt. Wert der Mehrsprachigkeit. / Vetter, Eva.

1 p. Deutsche Bildungsdirektion. 2021INFO - Informationsschrift für Kindergarten und Schule.

Publication: Other publicationOther


Bedingungen und Bezüge politischer und sprachlicher Bildung. / Wegner, Anke (Editor); Frisch, Julia (Editor); Vetter, Eva (Editor); Busch, Mathias (Editor).

Frankfurt : Wochenschauverlag Wissenschaft, 2021. 328 p. (sprache macht gesellschaft, Vol. 1).

Publication: BookCollectionpeer-review


Dominant Language Constellations Approach in Education and Language Acquisition. / Aronin, Larissa (Editor); Vetter, Eva (Editor).

Cham : Springer, 2021. (Educational Linguistics, Vol. 51).

Publication: BookCollectionpeer-review


Einführung in die Reihe sprache - macht - gesellschaft. / Busch, Mathias ; Frisch, Julia; Vetter, Eva; Wegner, Anke.

Bedingungen und Bezüge politischer und sprachlicher Bildung: sprache macht gesellschaft. ed. / Anke Wegner; Julia Frisch; Eva Vetter; Matthias Busch. Vol. 1 Wochenschauverlag Wissenschaft, 2021. p. 7-23 (sprache macht gesellschaft, Vol. 1).

Publication: Contribution to bookChapter


(Er-)leben von Europäischer Mehrsprachigkeit? Eine sprachenpolitische Auseinandersetzung mit Erfahrungen von Studierenden im europäischen Kommunikationsraum. / Vetter, Eva.

Europa denken, kommunizieren und erfahren. Herausforderungen einer teilhabegerechten Europabildung. Frankfurt/Main : Wochenschauverlag Wissenschaft, 2021. p. 240-261 (sprache macht gesellschaft, Vol. 2).

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


Showing entries 1 - 10 out of 100