Assoz. Prof. Mag. Dr. Marko Lüftenegger, Privatdoz.
Assoz. Prof. Mag. Dr. Marko Lüftenegger, Privatdoz.
Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 1OGA04
Research focus
- Motivational development and promotion in education
- Class (target) structures
- Evaluation of measures in the context of education, health and transport
- Burn out among teachers
Fields of activity
- Teaching in the field of developmental and educational psychology
Scientific profile
Publications
Showing entries 21 - 30 out of 31
Sprachbewusster Unterricht - Prinzipien und Methoden für die Umsetzung. / Zauner, Maria; Weger, Denis; Ferris, Katharina .
Deutsch im mehrsprachigen Umfeld.: Sprachkompetenzen begreifen, erfassen, fördern in der Sekundarstufe. ed. / Andrea Ender; Ulrike Greiner; Margareta Strasser. Klett Kallmeyer, 2019. p. 320-338.
Deutsch im mehrsprachigen Umfeld.: Sprachkompetenzen begreifen, erfassen, fördern in der Sekundarstufe. ed. / Andrea Ender; Ulrike Greiner; Margareta Strasser. Klett Kallmeyer, 2019. p. 320-338.
Publications: Contribution to book › Chapter › Peer Reviewed
Vom Informationsfluss zum Motivationsfluss. Wie Lehrpersonen motivieren können. / Weger, Denis.
In: KDVinfo, No. 50/51, 2018.
In: KDVinfo, No. 50/51, 2018.
Publications: Contribution to journal › Article
Deutsch lernen im Museum: Theoretisch gedacht - praktisch umgesetzt. / Bogensperger, Theresa; Strasser, Margareta; Weger, Denis.
Leichte Sprache. Sag es einfach. Sag es laut!: Praxisbeispiel aus dem Salzburg Museum. ed. / Nadja Al Masri; Luise Reitstätter. Salzburg: Salzburg Museum, 2017. p. 46-57.
Leichte Sprache. Sag es einfach. Sag es laut!: Praxisbeispiel aus dem Salzburg Museum. ed. / Nadja Al Masri; Luise Reitstätter. Salzburg: Salzburg Museum, 2017. p. 46-57.
Publications: Contribution to book › Chapter
Erzähl mir Salzburg. Deutsch im Museum: Arbeitsblätter. / Weger, Denis; Bogensperger, Theresa; Strasser, Margareta.
32 p. 2017, Unterrichtsmaterialien.
32 p. 2017, Unterrichtsmaterialien.
Publications: Other publication › Other
Sprachbewusster Unterricht: Modul auf der Themenplattform des Bundeszentrums für Interkulturalität, Migration und Mehrsprachigkeit (BIMM). Weger, Denis (Editorial Journalist). 2017.
Publications: Electronic/multimedia output › Web publication
Colloquial and Academic Language in Interaction: Students’ Linguistic Strategies during a Collaborative Task in History Class. / Imamovic-Topcic, Edna; Weger, Denis.
In: Orbis Scholae, Vol. 11, No. 3, 2017, p. 47-62.
In: Orbis Scholae, Vol. 11, No. 3, 2017, p. 47-62.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Schule als Sprachraum. Mehrsprachige Realität an Schulen in Wien und Brünn. / Vetter, Eva; Imamovic-Topcic, Edna; Janík, Miroslav et al.
2017, OEGSD-Tagungsberichte 2.2.
2017, OEGSD-Tagungsberichte 2.2.
Publications: Other publication › Other
Von additiver Förderung im Studium zu integrativer Sprachförderung im Lehrberuf: ein Ausbildungsmodell. / Strasser, Margareta; Weger, Denis; Ender, Andrea.
In: Erziehung und Unterricht, Vol. 2017, No. 5-6, 2017.
In: Erziehung und Unterricht, Vol. 2017, No. 5-6, 2017.
Publications: Contribution to journal › Article
Digitale und analoge Lernwelten erschließen – The Concept of a Teacher- Training Seminar on Connecting the Analogue and Digital Worlds in German as a Foreign Language Teaching. / Weger, Denis.
In: Reflecting Education, Vol. 1/2016, 2016, p. 106-117.
In: Reflecting Education, Vol. 1/2016, 2016, p. 106-117.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Einblicke in die Spracharbeit für ehrenamtliche Unterstützende von Geflüchteten - Eine Workshopreihe im Spannungsfeld zwischen Unterstützung nicht qualifizierter Lehrender und Eintreten für qualifizierte Lehrende. / Pritchard-Smith, Anne; Strasser, Margareta; Weger, Denis.
In: IDV Magazin, 2016, p. 22-30.
In: IDV Magazin, 2016, p. 22-30.
Publications: Contribution to journal › Short communication
Showing entries 21 - 30 out of 31