Assoz. Prof.in dott.ssa mag.a phil. habil. Evi Agostini, PhD


Assoz. Prof. Dott.ssa.mag. Dott. ric. Evi Agostini

Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 324B

T: +43-1-4277-60023
M: +43-664-8176416
evi.agostini@univie.ac.at

Consultation hour: by appointment via mail.

Current teaching activities


Main Areas of Research

  • Phenomenological Educational Scences (s. video)
  • Phenomenological Teaching and Learning Research as well as pedagogical Professionalization Research
  • Responsive School Development
  • Aesthetic Education
  • Pedagogical Ethos
  • Sustainability and good life

 

Functions

  • Director of Studies - Education Directorate of Doctoral Studies
  • Spokesperson of the professorial curia at the Centre for Teacher Education
  • Member of the Centre Conference
  • Member of the Faculty Conference
  • Member of the Teacher Education Study Commission
  • Substitute member of the Educational Science Study Commission

 

Fields of Activity

 

 

Editorial Activities 

 

Activites in scientific advisory boards

 

Scientific Profile

 

 

Publications

Agostini E. Facetten der Fremdheit – Gesichter der Verantwortung. Fremdes als Voraussetzung ethisch-bildender Verantwortlichkeit. In Kronberger S, Oberlechner M, El-Ayachi N, editors, FREMD ist die FREMDE nur in der FREMDE. Die/der/das Fremde. Unter Mitarbeit von Felicitas Maria Speer. Innsbruck, Wien, Bozen: StudienVerlag. 2018. p. 85-95

Agostini E. Pädagogische Verantwortung zwischen Eros und Ethos: Von Missbrauchsfällen, Normalisierungsprozessen und einer genuinen Wahrnehmungssensibilität. In Köffler NM, Steinmair-Pösel PM, Sojer T, Stöger P, editors, Bildung und Liebe: Interdisziplinäre Perspektiven. Bielefeld: Transcript Verlag. 2018. p. 225-240 doi: 10.14361/9783839443590-013

Agostini E. Räumliche Differenzerfahrungen und ihre bildende Bedeutung. Oder: Lernen verAntwOrten. In Engel B, Peskoller H, Westphal K, Böhme K, Kosica S, editors, Räumen - Raumwissen in Natur, Kunst, Architektur und Bildung. Weinheim: Beltz Juventa. 2018. p. 70-90. (Räume in der Pädagogik).

Presentations

Zum Verhältnis kasuistischer Zugänge und phänomenologischer Vignetten: Methodologische Besonderheiten und didaktische Perspektiven

Evi Agostini
Lehrer:innen-Schüler:innen-Interaktionen: Methodologische und methodische Erkundungen
Conference, Talk or oral contribution
25.4.2025 - 25.4.2025

Lehrer:innen-Schüler:innen-Interaktionen: Methodologische und methodische Erkundungen

Evi Agostini , Eveline Christof , Tanja Obex
Lehrer:innen-Schüler:innen-Interaktionen: Methodologische und methodische Erkundungen
Conference, Organisation of ...
24.4.2025 - 25.4.2025

Zoom-Methodenwerkstatt

Evi Agostini , Ulrike Barth , Gabriele Rathgeb , Angelika Wiehl
Zoom-Methodenwerkstatt
Seminar/Workshop, Organisation of ...
5.3.2025 - 5.3.2025

Revisited: Phänomenologische Forschungen und forschungsmethodische Überlegungen

Evi Agostini
4. Schreibklausur des Forschungskolloquiums unibz-TUD
Lecture series, colloquium, Talk or oral contribution
18.2.2025 - 18.2.2025

Knowledge and professionalism in context of the Sustainable Development Goals

Wietske Boon , Ann-Kathrin Dittrich , Irma Eloff , Evi Agostini , Lucas Weinberg
EASA 2025 Conference
Conference, Talk or oral contribution
21.1.2025 - 21.1.2025

Showing entries 1 - 5 out of 144