Univ.-Prof. Dr. Nele Kampa


Univ.-Prof. Dr. Nele Kampa

Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 1OG41

T: +43-1-4277-60080
nele.kampa@univie.ac.at

Consultation hours: by appointment

Current teaching activities


Research focus

  • Student abilities in science and mathematics
  • Heterogeneity of students and teachers
  • Teaching quality in heterogeneous learning settings
  • Competencies and outcomes in upper secondary education

 

Scientific Profile

Current projects

Publications

Showing entries 1 - 20 out of 30
Kampa N, Duttle T, Pommerening K, Schneider M. Anforderungen und Erwartungen an Lehrkräfte mit Berufsqualifikation im Ausland: Eine Verortung am Beispiel des InterTeach-Programms in Schleswig-Holstein. In Wie gelingt der berufliche Einstieg von geflüchteten und migrierten Lehrkräften in Deutschland: Theoretische und konzeptionelle Überlegungen, Erfahrungen und Handlungsbedarfe. Beltz Juventa. 2023. p. 135

Schiefer J, Edelsbrunner P, Bernholt A, Kampa N, Nehring A. Epistemic beliefs in science: A systematic integration of evidence from multiple studies. Educational Psychology Review. 2022 Sep;34(3):1541–1575. doi: 10.1007/s10648-022-09661-w

Voitle F, Heuckmann B, Kampa N, Kremer K. Assessing students' epistemic beliefs related to professional and school science. International Journal of Science Education. 2022 Apr 13;44(6):1000-1020. doi: 10.1080/09500693.2022.2059821

Kampa N. Herkunftsmerkmale. In Cramer C, König J, Rothland M, Blömeke S, editors, Handbuch Lehrerinnen- und Lehrerbildung . Verlag Julius Klinkhardt. 2020. p. 804-810

Mayer J, Wellnitz N, Klebba N, Kampa N. Kompetenzstufenmodelle im Fach Biologie. In Stanat P, Schipolowski S, Mahler N, Weirich S, Henschel S, editors, IQB-Bildungstrend 2018. Waxmann Verlag. 2019. p. 72-81

Haschke L, Kampa N, Hahn I, Köller O. Setting standards to a scientific literacy test for adults using the item-descriptor (ID) matching method. In Blömeke S, Gustafsson J-E, editors, Standard setting in education. Berlin: Springer International Publishing AG . 2017. p. 319-339. (Methodology of Educational Measurement and Assessment). doi: 10.1007/978-3-319-50856-6_18

Kampa N, Köller O, Schmidt FTC, Leucht M. Kompetenzen im Fach Mathematik. In Leucht M, Kampa N, Köller O, editors, Fachleistungen beim Abitur. Münster: Waxmann Verlag. 2016. p. 119-143

Kampa N, Leucht M, Köller O. Mathematische Kompetenzen in unterschiedlichen Profilen der gymnasialen Oberstufe. In Kramer J, Neumann M, Trautwein U, editors, Abitur und Matura im Wandel. Wiesbaden: Springer. 2016. p. 161-187. (Edition ZfE). doi: 10.1007/978-3-658-11693-4_7

Kampa N, Schmidt FTC, Köller O. Naturwissenschaftliche Kompetenzen. In Leucht M, Kampa N, Köller O, editors, Fachleistungen beim Abitur. Münster: Waxmann Verlag. 2016. p. 145-170

Showing entries 1 - 20 out of 30