Nazime Öztürk, BA MA
Nazime Öztürk, BA MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 323
Publications
Showing entries 1 - 9 out of 9
Agostini E, Mian S, Öztürk N, Zadra C. Professionalisation through research? Phenomenological vignettes as an innovative professionalisation tool in education. In Symeonidis V, editor, Enhancing the value of teacher education research: Implications for policy and practice. Brill. 2024. p. 223. (Key Issues in Teacher Education: policy, research & practice).
Öztürk N. English. In Enhancing the value of teacher education research: Implications for policy and practice. 2024
Agostini E, Mian S, Öztürk N, Zadra C. Professionalisation through Research?: Phenomenological Vignettes as an Innovative Professionalisation Tool in (Teacher) Education. In Enhancing the value of teacher education research:Implications for policy and practice.. 2024. p. 227-246 doi: 10.1163/9789004689992_011
Öztürk N, Francesconi D, Agostini E. Pädagogik(en) des guten Lebens im Zeichen der Zeit. Zeitschrift für praktische Philosophie. 2023;10(1):263-284. doi: 10.22613/zfpp/10.1.11
Francesconi D, Öztürk N, Agostini E. Quality of life and learning networks in Vienna. An innovative and sustainable approach to living a good life. In Walther CC, editor, Handbook of Quality of Life and Social Change. Springer. 2023
Agostini E, Öztürk N, Prummer S, Schatz V, Symeonidis V, Thielmann A. Vignette. Die Vignette als Reflexionsinstrument. In Agostini E, Peterlini HK, Donlic J, Kumpusch V, Lehner D, Sandner I, editors, Die Vignette als Übung der Wahrnehmung: Zur Professionalisierung pädagogischen Handelns. Barbara Budrich. 2023. p. 36-44
Öztürk N. Rezension von: Elisabeth, Hahn: Umgang mit Heterogenität an Gemeinschaftsschulen, Eine multimethodische Untersuchung zu Oberflächen- und Tiefenstrukturen des Unterrichts Deutschland. Münster: Waxmann Verlag. Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR). 2021;20(1).
Öztürk N, Schluß H, (ed.), Sattler E, (ed.). Der Zugang zu elementarpädagogischen Einrichtungen in Wien: Eine Bestandsaufnahme . Berlin: Logos Verlag, 2019. 106 p. (Beiträge zu Bildungstheorie und Bildungsforschung, Vol. 12).
Showing entries 1 - 9 out of 9