Assoz. Prof.in dott.ssa mag.a phil. habil. Evi Agostini, PhD


Assoz. Prof. Dott.ssa.mag. Dott. ric. Evi Agostini

Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 324B

T: +43-1-4277-60023
M: +43-664-8176416
evi.agostini@univie.ac.at

Consultation hour: by appointment via mail.

Current teaching activities


Main Areas of Research

  • Phenomenological Educational Scences (s. video)
  • Phenomenological Teaching and Learning Research as well as pedagogical Professionalization Research
  • Responsive School Development
  • Aesthetic Education
  • Pedagogical Ethos
  • Sustainability and good life

 

Functions

  • Director of Studies - Education Directorate of Doctoral Studies
  • Spokesperson of the professorial curia at the Centre for Teacher Education
  • Member of the Centre Conference
  • Member of the Faculty Conference
  • Member of the Teacher Education Study Commission
  • Substitute member of the Educational Science Study Commission

 

Fields of Activity

 

 

Editorial Activities 

 

Activites in scientific advisory boards

 

Scientific Profile

 

 

Publications

Langer S, (ed.), Agostini E, (ed.), Francesconi D, (ed.), Zambaldi N, (ed.). PEA – Pedagogy, Ecology and the Arts conference: peace. Franco Angeli, 2025. (Ecologie della formazione).

Agostini E. Phänomenologische Erziehungswissenschaft. In Buck MF, Bossek J, editors, Pädagogische Strömungen und Denkstile – die Spannbreite pädagogischen Denkens und Handelns sichtbar machen. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt. 2025

Herrmann F, Agostini E. Phänomenologische Vignettenforschung in Lernwerkstätten. In Longhino D, Frauscher E, Imp C, Stöckl C, editors, Vernetzung in Hochschullernwerkstätten – einen Schritt weiter gehen: Bedingung, Mehrwert und Herausforderung. Verlag Julius Klinkhardt. 2025. p. 211-222. (Lernen und Studieren in Lernwerkstätten).

Bube A, Agostini E. Potenziale ästhetischer Weltzuwendung zwischen Ambiguität des Wirklichen und Verwirklichung des Möglichen. In Engel B, Hallmann K, Loemke T, Böhme K, Karl N, Mateus-Berr R, editors, Politik der Erfahrung? – Zur aktuellen bildungspolitischen Brisanz von Erfahrung in Kunst, Bildung und Professionalisierungsprozessen. München: Kopaed Verlag. 2025

Agostini E, Oberrauch A, Rathgeb G. Von den Sternen zur Erde und zurück: das pädagogische Potenzial phänomenologischer Vignettenforschung für die Geographiedidaktik. In Laub J, Dickel M, editors, Geographieunterricht als pädagogische Praxis: Grundlagen, Bezüge und Perspektiven . transcript. 2025. p. 237-252

Presentations

Phänomenologische Vignetten- und Anekdotenforschung

Evi Agostini , Agnes Bube , Stephanie Mian , Gabriele Rathgeb
Zoom-Methodenwerkstatt: Arbeit mit verschiedenen Formaten von Vignetten
Seminar/Workshop, Talk or oral contribution
21.11.2025 - 21.11.2025

Zoom-Methodenwerkstatt: Arbeit mit verschiedenen Formaten von Vignetten

Evi Agostini , Ulrike Barth , Gabriele Rathgeb , Angelika Wiehl
Zoom-Methodenwerkstatt: Arbeit mit verschiedenen Formaten von Vignetten
Seminar/Workshop, Organisation of ...
21.11.2025 - 21.11.2025

Bildungsgrätzl-Netzwerk-Tag 2025Teaching the good life?!

Evi Agostini , Sandra Matschnigg-Peer , Tamara Peer
Bildungsgrätzl-Netzwerk-Tag 2025<br/>Teaching the good life?!<br/>
Conference, Participation in ...
11.11.2025 - 11.11.2025

Keynote: Von der Idee in die Praxis – Einblicke in die Bildungsgrätzl-Umsetzung

Nazime Öztürk , Evi Agostini
Bildungsgrätzl-Netzwerk-Tag 2025<br/>Teaching the good life?!<br/>
Conference, Talk or oral contribution
11.11.2025 - 11.11.2025

Cities as Learning Ecosystems. A systematic review of pedagogical pathways to enhance Quality of Life and Integral Wellbeing

Nazime Öztürk , Sibilla Montanari , Denis Francesconi , Evi Agostini
ECER 2025, Belgrade: Charting the Way Forward: Education, Research, Potentials and Perspectives
Conference, Talk or oral contribution
10.9.2025 - 10.9.2025

Showing entries 1 - 5 out of 156