Assoz. Prof.in dott.ssa mag.a phil. habil. Evi Agostini, PhD
Assoz. Prof. Dott.ssa.mag. Dott. ric. Evi Agostini
Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 324B
Consultation hour: by appointment via mail.
Main Areas of Research
- Phenomenological Educational Scences (s. video)
- Phenomenological Teaching and Learning Research as well as pedagogical Professionalization Research
- Responsive School Development
- Aesthetic Education
- Pedagogical Ethos
- Sustainability and good life
Functions
- Director of Studies - Education Directorate of Doctoral Studies
Fields of Activity
- Leader of the FWF-project „EQoL – Teaching the Good Life. Theory, Policy and Practice in Education to Promote Quality of Life in the 21st Century“ (12/2023-11/2026)
- Co-leader of the OeAD-project „Teach4Reach 2.0 – Teaching the Global Goals: Teaching the Global Goals: Leveraging teacher educators’ professionalism for sustainable development“ (10/2023-09/2025)
- Teaching at the Department of Teacher Education and the Department of Education
- Lecturing and networking activities in the above-mentioned areas (e. g. Network Vignette- and Anecdote Research)
Editorial Activities
- „Erfahrungsorientierte Bildungsforschung“, book series, Beltz-Juventa Verlag
- „Grundlagen und Kontroversen der Bildungswissenschaft“, book series of the ÖFEB section „Allgemeine Erziehungswissenschaft“, Verlag Springer VS
- Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR), review journal, Klinkhardt Verlag
- Journal für Lehrer:innenbildung (jlb), Klinkhardt Verlag
- Frontiers in Education, section "Teacher Education"
Activites in scientific advisory boards
Scientific Profile
- Curriulum Vitae, short (PDF)
- Curriulum Vitae, long (PDF)
Publications
Showing entries 21 - 25 out of 126
Agostini E, (ed.), Peterlini HK, (ed.), Donlic J, (ed.), Kumpusch V, (ed.), Lehner D, (ed.), Sandner I, (ed.). Η βινιέτα ως άσκηση αντίληψης: Μία προσέγγιση για την επαγγελματοποίηση της παιδαγωγικής δράσης. Barbara Budrich, 2023.
Agostini E, (ed.), Peterlini HK, (ed.), Donlic J, (ed.), Kumpusch V, (ed.), Lehner D, (ed.), Sandner I, (ed.). Die Vignette als Übung der Wahrnehmung: Zur Professionalisierung pädagogischen Handelns. Leverkusen-Opladen: Barbara Budrich, 2023. 112 p. doi: 10.3224/84742662
Agostini E, Peterlini HK. Einführung: Vier Schritte zur pädagogischen Professionalisierung. In Agostini E, Peterlini HK, Donlic J, Kumpusch V, Lehner D, Sandner I, editors, Die Vignette als Übung der Wahrnehmung: Zur Professionalisierung pädagogischen Handelns . Barbara Budrich. 2023. p. 7-14
Agostini E, Bube A, Meier S, Ruin S. Erfahren, erfahrener, professionell…? Diskurse und Forschungsdesiderata rund um Erfahrungsorientierung im Bereich der Professionalisierung von Lehrpersonen. In Agostini E, Bube A, Meier S, Ruin S, editors, Profession(alisierung) und Erfahrungsanspruch in der Lehrer*innenbildung. Weinheim: Beltz Juventa. 2023. p. 7-17. (Erfahrungsorientierte Bildungsforschung).
Agostini E. Fokus auf Leib und Lebenswelt: Perspektiven der Professionalisierung pädagogischer Wahrnehmung. Sonderpädagogische Förderung heute. 2023;68(3):237-247.
Showing entries 21 - 25 out of 126
Presentations
Phänomenologisches Forschungskolloquium mit Ursula Stinkes
Evi Agostini
,
Agnes Bube
Phänomenologisches Forschungskolloquium mit Ursula Stinkes
Lecture series, colloquium,
Organisation of ...
4.10.2024 - 5.10.2024
Open access book policies: the author’s experience
Evi Agostini
Open Access Books Network’s PALOMERA Series
Panel discussion, round table,
Talk or oral contribution
2.10.2024 - 2.10.2024
Die Frage nach der Nachhaltigkeit: Differente Perspektiven auf Entwicklung, Bildung und Diversität am Beispiel der zwei Projekte „Teach4Reach“ und „EQoL“
Evi Agostini
,
Denis Francesconi
,
Nazime Öztürk
,
Irma Eloff
,
Kgadi Mathabathe
,
Ann-Kathrin Dittrich
ÖFEB 2024
Conference,
Talk or oral contribution
26.9.2024 - 26.9.2024
Teaching the Good Life: Insights for Norwegian School Leaders
Denis Francesconi
,
Evi Agostini
Talk or oral contribution
26.9.2024 - 26.9.2024