Dr. Katharina Resch MSc Bakk.
Mag. Dr. Katharina Resch, Privatdoz. Bakk. MSc
Porzellangasse 4
1090 Wien
Consultation hours: currently on leave
Current Projects
Publications
Showing entries 16 - 20 out of 67
Teacher’s perceptions of separate language learning models for students with immigrant background in Austrian schools. / Resch, Katharina (Corresponding author); Gitschthaler, Marie; Schwab, Susanne.
In: Intercultural Education, Vol. 34, No. 3, 03.03.2023, p. 288-304.
In: Intercultural Education, Vol. 34, No. 3, 03.03.2023, p. 288-304.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Schulische Inklusion im Spannungsfeld von Kinderrechten, pädagogischer Fürsorgepflicht, Bildungsgerechtigkeit, Anti-Diskriminierung und Anerkennung. / Resch, Katharina.
Opladen: Barbara Budrich, 2023.
Opladen: Barbara Budrich, 2023.
Publications: Book
Student voice in higher education diversity policies: A systematic review. / Resch, Katharina.
In: Frontiers in Education, Vol. 8, 1039578, 28.02.2023.
In: Frontiers in Education, Vol. 8, 1039578, 28.02.2023.
Publications: Contribution to journal › Review › Peer Reviewed
Lecturers’ preparedness for applying service-learning after intensive training. / Resch, Katharina; Hoyer-Neuhold, Andrea; Schrittesser, Ilse.
In: Journal of Applied Research in Higher Education, Vol. 15, No. 1, 02.01.2023, p. 213-225.
In: Journal of Applied Research in Higher Education, Vol. 15, No. 1, 02.01.2023, p. 213-225.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Die spezifischen Vulnerabilitäten von Schüler*innen in Deutschförderklassen während der COVID-19 Pandemie. / Resch, Katharina; Erling, Elizabeth.
Kinder und Jugendliche in pandemischer Gesellschaft . ed. / Nikolaus Dimmel; Gottfried Schweiger. Wiesbaden: Springer VS, 2023. p. 221-234.
Kinder und Jugendliche in pandemischer Gesellschaft . ed. / Nikolaus Dimmel; Gottfried Schweiger. Wiesbaden: Springer VS, 2023. p. 221-234.
Publications: Contribution to book › Chapter
Presentations
Showing entries 1 - 5 out of 46
Diversitätskompetenzen im Lehramt mittels transformativen Lernens modellieren
Katharina Resch
ÖFEB 2024
Conference,
Talk or oral contribution
24.9.2024 - 27.9.2024
Ambivalente Wissensbestände: Perspektiven der österreichischen Hochschulleiter*innen auf den Wissenstransfer und Campus-Community Partnerships
Katharina Resch
19. Jahrestagung der Gesellschaft für Hochschulforschung
Conference,
Talk or oral contribution
23.9.2024 - 23.9.2024
Campus-Community Partnerships as Inter-Organizational Learning Challenges
Katharina Resch
ECER 2024, Nicosia
Conference,
Talk or oral contribution
30.8.2024 - 30.8.2024
Understanding inequalities in international student mobility
Katharina Resch
2nd ENIS Conference: International Student Mobility – Connecting Research and Practice
Conference,
Talk or oral contribution
13.5.2024 - 13.5.2024
Inklusive Schulentwicklung aus der Sicht von Lehramtsstudierenden und Lehrpersonen in Rheinland-Pfalz
Katharina Resch
IFO 2024. 37. Jahrestagung der Inklusionsforscher*innen
Conference,
Talk or oral contribution
27.2.2024 - 27.2.2024