Dr. Katharina Resch MSc Bakk.
Mag. Dr. Katharina Resch, Privatdoz. Bakk. MSc
Porzellangasse 4
1090 Wien
Consultation hours: currently on leave
Current Projects
Publications
Showing entries 21 - 25 out of 67
Exploring the effects of the COVID-19 emergency remote education on students’ social and academic integration in higher education in Austria. / Resch, Katharina; Alnahdi, Ghaleb H.; Schwab, Susanne.
In: Higher Education Research & Development, Vol. 42, No. 1, 2023, p. 215-229.
In: Higher Education Research & Development, Vol. 42, No. 1, 2023, p. 215-229.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Handling multilingual data: transcription and translation. / Resch, Katharina.
The Handbook of Teaching Qualitative and Mixed Research Methods: A Step-by-Step Guide for Instructors. ed. / Alissa Ruth; Amber Wutich; Russ Bernard. London: Routledge, Taylor & Francis, 2023.
The Handbook of Teaching Qualitative and Mixed Research Methods: A Step-by-Step Guide for Instructors. ed. / Alissa Ruth; Amber Wutich; Russ Bernard. London: Routledge, Taylor & Francis, 2023.
Publications: Contribution to book › Chapter › Peer Reviewed
Using the Service-Learning approach to bridge the gap between theory and practice in teacher education. / Resch, Katharina; Schrittesser, Ilse.
In: International Journal of Inclusive Education, Vol. 27, No. 10, 2023, p. 1118-1132.
In: International Journal of Inclusive Education, Vol. 27, No. 10, 2023, p. 1118-1132.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Black Box Bewertung: Gängige Bewertungspraktiken von Hochschullehrenden bei der Beurteilung wissenschaftlicher Arbeiten. / Resch, Katharina; Schopf, Anna.
In: Die Hochschullehre, Interdisziplinäre Zeitschrift für Studium und Lehre, Vol. 8 (2022), 12.2022, p. 508-521.
In: Die Hochschullehre, Interdisziplinäre Zeitschrift für Studium und Lehre, Vol. 8 (2022), 12.2022, p. 508-521.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Schulbezogene Unterstützungsleistungen für Kinder im Grundschulalter während des COVID-19 Homeschoolings. / Resch, Katharina; Walczuch, Sarah; Hartmüller, Eva.
Vom Klassenzimmer ins Kinderzimmer: Das Lernen im häuslichen Kontext zwischen Unterstützung und Selbstständigkeit. ed. / Sabrina Bonanati; Charlott Rubach. Landau in der Pfalz: Verlag Empirische Pädagogik, 2022. p. 32-47 (Empirische Pädagogik; No. Sonderheft, Vol. 36).
Vom Klassenzimmer ins Kinderzimmer: Das Lernen im häuslichen Kontext zwischen Unterstützung und Selbstständigkeit. ed. / Sabrina Bonanati; Charlott Rubach. Landau in der Pfalz: Verlag Empirische Pädagogik, 2022. p. 32-47 (Empirische Pädagogik; No. Sonderheft, Vol. 36).
Publications: Contribution to book › Chapter › Peer Reviewed
Presentations
Showing entries 1 - 5 out of 46
Diversitätskompetenzen im Lehramt mittels transformativen Lernens modellieren
Katharina Resch
ÖFEB 2024
Conference,
Talk or oral contribution
24.9.2024 - 27.9.2024
Ambivalente Wissensbestände: Perspektiven der österreichischen Hochschulleiter*innen auf den Wissenstransfer und Campus-Community Partnerships
Katharina Resch
19. Jahrestagung der Gesellschaft für Hochschulforschung
Conference,
Talk or oral contribution
23.9.2024 - 23.9.2024
Campus-Community Partnerships as Inter-Organizational Learning Challenges
Katharina Resch
ECER 2024, Nicosia
Conference,
Talk or oral contribution
30.8.2024 - 30.8.2024
Understanding inequalities in international student mobility
Katharina Resch
2nd ENIS Conference: International Student Mobility – Connecting Research and Practice
Conference,
Talk or oral contribution
13.5.2024 - 13.5.2024
Inklusive Schulentwicklung aus der Sicht von Lehramtsstudierenden und Lehrpersonen in Rheinland-Pfalz
Katharina Resch
IFO 2024. 37. Jahrestagung der Inklusionsforscher*innen
Conference,
Talk or oral contribution
27.2.2024 - 27.2.2024