Univ.-Prof. Mag. Dr. Susanne Schwab
Univ.-Prof. Mag. Mag. Dr. Susanne Schwab, Bakk. MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 324A
Consultation hours: by appointment
Ongoing Projects
- BASiS-Studie
- DIGIT(ALL) - A new approach to digital education and inclusion
- Eine multiperspektivische Studie zu den Deutschförderklassen
- Neu in Wien - Eine Studie zu den Chancen und Herausforderungen der schulischen Eingliederung ukrainischer Kinder und Jugendlicher
- PATHWAY
- SO-WELL-AWARE
Publications
Showing entries 186 - 190 out of 245
European Research in Inclusive Education. / Schwab, Susanne (Editor).
Springer, 2015. (Journal of Cognitive Education and Psychology; No. 3, Vol. 14).
Springer, 2015. (Journal of Cognitive Education and Psychology; No. 3, Vol. 14).
Publications: Book › Special Issue › Peer Reviewed
Evaluation of a short version of the Illinois Loneliness and Social Satisfaction Scale in a sample of students with and without special educational needs - an empirical study with primary and secondary students in Austria. / Schwab, Susanne.
In: British Journal of Special Education, Vol. 42, No. 3, 2015, p. 257-278.
In: British Journal of Special Education, Vol. 42, No. 3, 2015, p. 257-278.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
„Gemeinsam – einsam“ im Gemeinsamen Unterricht? Soziale Partizipation und Inklusion – Einblicke in Präventions- und Interventionsansätze. / Schwab, Susanne.
In: Schulverwaltung : Zeitschrift für Schulentwicklung und Schulmanagement. Nordrhein-Westfalen, Vol. 7-8, 2015, p. 215-216.
In: Schulverwaltung : Zeitschrift für Schulentwicklung und Schulmanagement. Nordrhein-Westfalen, Vol. 7-8, 2015, p. 215-216.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
General and Special Education Teachers’ Perceptions of Teamwork in Inclusive Classrooms at Elementary and Secondary Schools. / Gebhardt, Markus; Schwab, Susanne; Krammer, Matthias et al.
In: Journal for Educational Research Online, Vol. 7, No. 2, 2015, p. 129-146.
In: Journal for Educational Research Online, Vol. 7, No. 2, 2015, p. 129-146.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Kritische Aspekte bei Blickbewegungsanalysen am Beispiel der Evaluierung von Trainingseffekten im schlussfolgernden Denken bei Risikogruppen. / Hessels, Marco G.P.; Schwab, Susanne.
In: Empirische Sonderpädagogik, Vol. 3, 2015, p. 269-279.
In: Empirische Sonderpädagogik, Vol. 3, 2015, p. 269-279.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Showing entries 186 - 190 out of 245
Presentations
Showing entries 1 - 5 out of 66
Title: SO-WELL-AWARE: Raising Awareness for Student Well-Being through Teacher Training and Monitoring Tools
Susanne Schwab
Talk or oral contribution
23.10.2025 - 24.10.2025
Sprache als Brücke: Mehrsprachigkeit und Inklusion
Susanne Schwab
Talk or oral contribution
22.10.2025 - 22.10.2025
Divided by Language: A Systematic Review of Teacher Views in Segregated Settings
Flora Woltran
,
Susanne Schwab
The European Association for Research on Learning and Instruction 2025 (EARLI 2025)
Conference,
Talk or oral contribution
25.8.2025 - 25.8.2025
Lernen im sprachlichen Schonraum: Einblicke in die Lebenswelt von Schüler:innen in Deutschförderklassen
Flora Woltran
,
Susanne Schwab
Online-Symposium: Sprache im Unterricht. Status quo und Blicke in die Zukunft.
Panel discussion, round table,
Talk or oral contribution
31.3.2025 - 31.3.2025
Deutschfördermaßnahmen in Österreich: Machbarkeit, Wirksamkeit und Legitimität aus der Sicht der öffentlichen Verwaltung
Flora Woltran
,
Sepideh Hassani
,
Susanne Schwab
ÖFEB 2024
Conference,
Talk or oral contribution
25.9.2024 - 25.9.2024
