Univ.-Prof. Mag. Dr. Susanne Schwab
Univ.-Prof. Mag. Mag. Dr. Susanne Schwab, Bakk. MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 324A
Consultation hours: by appointment
Ongoing Projects
- BASiS-Studie
- DIGIT(ALL) - A new approach to digital education and inclusion
- Eine multiperspektivische Studie zu den Deutschförderklassen
- Neu in Wien - Eine Studie zu den Chancen und Herausforderungen der schulischen Eingliederung ukrainischer Kinder und Jugendlicher
- PATHWAY
- SO-WELL-AWARE
Publications
Showing entries 231 - 235 out of 245
Sozialverhalten von SchülerInnen mit und ohne sonderpädagogischen Förderbedarf in der Sekundarstufe I. / Schwab, Susanne; Gebhardt, M.; Gasteiger-Klicpera, B.
In: Heilpädagogische Forschung, Vol. 3, 2013, p. 140-147.
In: Heilpädagogische Forschung, Vol. 3, 2013, p. 140-147.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Theorien, Konzepte und Anwendungsfelder der inklusiven Pädagogik. / Schwab, Susanne (Editor); Gebhardt, Markus (Editor); Ederer-Fick, Elfriede M. (Editor) et al.
Wien: Facultas, 2013. 186 p.
Wien: Facultas, 2013. 186 p.
Publications: Book › Peer Reviewed
Ungeplante Schwangerschaften junger Eltern. Sexualität, Familie und Beruf aus geschlechtsspezifischer Betrachtung. / Schwab, Susanne.
Hamburg: Verlag Dr. Kovac, 2013.
Hamburg: Verlag Dr. Kovac, 2013.
Publications: Book › Peer Reviewed
What is behind the diagnosis of Learning Disability in Austrian schools? An empirical evaluation of the diagnostic process. / Gebhardt, M.; Krammer, M.; Schwab, Susanne et al.
In: International Journal of Special Education, Vol. 28, No. 2, 2013, p. 147-153.
In: International Journal of Special Education, Vol. 28, No. 2, 2013, p. 147-153.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Zusammenarbeit zwischen KlassenlehrerIn und SonderpädagogIn in der Integration: Eine Untersuchung in integrativen Klassen in der Steiermark. / Gebhardt, M.; Krammer, M.; Schwab, Susanne et al.
In: Heilpädagogische Forschung, Vol. 2, 2013, p. 52-61.
In: Heilpädagogische Forschung, Vol. 2, 2013, p. 52-61.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Showing entries 231 - 235 out of 245
Presentations
Showing entries 1 - 5 out of 66
Title: SO-WELL-AWARE: Raising Awareness for Student Well-Being through Teacher Training and Monitoring Tools
Susanne Schwab
Talk or oral contribution
23.10.2025 - 24.10.2025
Sprache als Brücke: Mehrsprachigkeit und Inklusion
Susanne Schwab
Talk or oral contribution
22.10.2025 - 22.10.2025
Divided by Language: A Systematic Review of Teacher Views in Segregated Settings
Flora Woltran
,
Susanne Schwab
The European Association for Research on Learning and Instruction 2025 (EARLI 2025)
Conference,
Talk or oral contribution
25.8.2025 - 25.8.2025
Lernen im sprachlichen Schonraum: Einblicke in die Lebenswelt von Schüler:innen in Deutschförderklassen
Flora Woltran
,
Susanne Schwab
Online-Symposium: Sprache im Unterricht. Status quo und Blicke in die Zukunft.
Panel discussion, round table,
Talk or oral contribution
31.3.2025 - 31.3.2025
Deutschfördermaßnahmen in Österreich: Machbarkeit, Wirksamkeit und Legitimität aus der Sicht der öffentlichen Verwaltung
Flora Woltran
,
Sepideh Hassani
,
Susanne Schwab
ÖFEB 2024
Conference,
Talk or oral contribution
25.9.2024 - 25.9.2024
