Univ.-Prof. Mag. Dr. Susanne Schwab
Univ.-Prof. Mag. Mag. Dr. Susanne Schwab, Bakk. MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 324A
Consultation hours: by appointment
Ongoing Projects
- BASiS-Studie
- DIGIT(ALL) - A new approach to digital education and inclusion
- Eine multiperspektivische Studie zu den Deutschförderklassen
- Neu in Wien - Eine Studie zu den Chancen und Herausforderungen der schulischen Eingliederung ukrainischer Kinder und Jugendlicher
- PATHWAY
- SO-WELL-AWARE
Publications
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Einstellungen von LehrerInnen zur schulischen Integration von Kindern mit einem sonderpädagogischen Förderbedarf in Österreich. / Gebhardt, M.; Schwab, Susanne; Reicher, H. et al.
In: Empirische Sonderpädagogik, Vol. 4, 2011, p. 275-290.
In: Empirische Sonderpädagogik, Vol. 4, 2011, p. 275-290.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Improving Language And Reading Skills in children with German as a first or second language - LARS. / Schwab, Susanne; Oswald, S.
Erstausgabe IV. Graz: Uni-Press Graz, 2011. p. 137-147.
Erstausgabe IV. Graz: Uni-Press Graz, 2011. p. 137-147.
Publications: Contribution to book › Chapter › Peer Reviewed
Teamreflexivität bei Studierenden - Adaption eines Fragebogens und hochschuldidaktische Handlungsoptionen im Kontext von team- und personbezogenen Variablen. / Schwab, Susanne; Eckerstorfer, J.; Kreuzmair, D. et al.
Dimensionen der Erziehungs- und Bildungswissenschaft. ed. / R. Mikula; H. Kittl-Stran. Leykam Buchverlag, 2011. p. 121-135.
Dimensionen der Erziehungs- und Bildungswissenschaft. ed. / R. Mikula; H. Kittl-Stran. Leykam Buchverlag, 2011. p. 121-135.
Publications: Contribution to book › Chapter › Peer Reviewed
The interdependence between language and reading abilities in children with German as first or second language: can supporting language acquisition prevent school failure in children with a migration background? / Gasteiger-Klicpera, B.; Oswald, S.; Schwab, Susanne et al.
In: Families international : quarterly bulletin of the NGO Committee on the Family, Vienna, Vol. 78, No. 1, 2011, p. 6-12.
In: Families international : quarterly bulletin of the NGO Committee on the Family, Vienna, Vol. 78, No. 1, 2011, p. 6-12.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
The Transition from School to the Workplace for Students with Learning Disabilities: Status Quo and the Efficiency of Pre-Vocational and Vocational Training Schemes. / Gebhardt, Markus (Corresponding author); Tretter, Tobias; Schwab, Susanne et al.
In: European Journal of Special Needs Education, Vol. 26, No. 4, 2011, p. 443-459.
In: European Journal of Special Needs Education, Vol. 26, No. 4, 2011, p. 443-459.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
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Presentations
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Title: SO-WELL-AWARE: Raising Awareness for Student Well-Being through Teacher Training and Monitoring Tools
Susanne Schwab
Talk or oral contribution
23.10.2025 - 24.10.2025
Sprache als Brücke: Mehrsprachigkeit und Inklusion
Susanne Schwab
Talk or oral contribution
22.10.2025 - 22.10.2025
Divided by Language: A Systematic Review of Teacher Views in Segregated Settings
Flora Woltran
,
Susanne Schwab
The European Association for Research on Learning and Instruction 2025 (EARLI 2025)
Conference,
Talk or oral contribution
25.8.2025 - 25.8.2025
Lernen im sprachlichen Schonraum: Einblicke in die Lebenswelt von Schüler:innen in Deutschförderklassen
Flora Woltran
,
Susanne Schwab
Online-Symposium: Sprache im Unterricht. Status quo und Blicke in die Zukunft.
Panel discussion, round table,
Talk or oral contribution
31.3.2025 - 31.3.2025
Deutschfördermaßnahmen in Österreich: Machbarkeit, Wirksamkeit und Legitimität aus der Sicht der öffentlichen Verwaltung
Flora Woltran
,
Sepideh Hassani
,
Susanne Schwab
ÖFEB 2024
Conference,
Talk or oral contribution
25.9.2024 - 25.9.2024
