Univ.-Prof. Mag. Dr. Susanne Schwab
Univ.-Prof. Mag. Mag. Dr. Susanne Schwab, Bakk. MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 324A
Consultation hours: by appointment
Ongoing Projects
- BASiS-Studie
- DIGIT(ALL) - A new approach to digital education and inclusion
- Eine multiperspektivische Studie zu den Deutschförderklassen
- Neu in Wien - Eine Studie zu den Chancen und Herausforderungen der schulischen Eingliederung ukrainischer Kinder und Jugendlicher
- PATHWAY
- SO-WELL-AWARE
Publications
Showing entries 96 - 100 out of 245
Aktuelle Beiträge zur inklusiven Schule in Österreich, Deutschland und der Schweiz. / Resch, Katharina; Proyer, Michelle; Schwab, Susanne.
Inklusive Schule und Schulentwicklung. Theoretische Grundlagen, empirische Befunde und Praxisbeispiele aus Deutschland, Österreich und der Schweiz. ed. / Katharina Resch; Katharina-Theresa Lindner; Bettina Streese; Michelle Proyer; Susanne Schwab. Münster: Waxmann Verlag, 2021. p. 11-18 (Beiträge zur Bildungsforschung - Publikationsreihe der ÖFEB, Vol. 8).
Inklusive Schule und Schulentwicklung. Theoretische Grundlagen, empirische Befunde und Praxisbeispiele aus Deutschland, Österreich und der Schweiz. ed. / Katharina Resch; Katharina-Theresa Lindner; Bettina Streese; Michelle Proyer; Susanne Schwab. Münster: Waxmann Verlag, 2021. p. 11-18 (Beiträge zur Bildungsforschung - Publikationsreihe der ÖFEB, Vol. 8).
Publications: Contribution to book › Chapter › Peer Reviewed
A Matter of Resources? – Students’ Academic Self-Concept, Social Participation and School-Wellbeing in Inclusive Education. / Goldan, Janka; Hoffmann, Lisa; Schwab, Susanne.
Resourcing Inclusive Education . ed. / Janka Goldan; Jennifer Lambrecht; Tim Loreman. Bingley: Emerald Publishing, 2021. p. 89-100 (International Perspectives on Inclusive Education, Vol. 15).
Resourcing Inclusive Education . ed. / Janka Goldan; Jennifer Lambrecht; Tim Loreman. Bingley: Emerald Publishing, 2021. p. 89-100 (International Perspectives on Inclusive Education, Vol. 15).
Publications: Contribution to book › Chapter › Peer Reviewed
Are We Good Friends? – Friendship Preferences and the Quantity and Quality of Mutual Friendships. / Hoffmann, Lisa; Wilbert, Jürgen; Lehofer, Mike et al.
In: European Journal of Special Needs Education, Vol. 36, No. 4, 2021, p. 502-516.
In: European Journal of Special Needs Education, Vol. 36, No. 4, 2021, p. 502-516.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
COVID-19 und die Folgen für das österreichische Schulsystem: Österreichs hausgemachte BildungsverliererInnen. / Lindner, Katharina-Theresa; Schwab, Susanne.
In: Schulverwaltung aktuell, Vol. 2021/5, 2021.
In: Schulverwaltung aktuell, Vol. 2021/5, 2021.
Publications: Contribution to journal › Article
Inclusive and Special Education in Europe. / Schwab, Susanne.
The Oxford Encyclopedia of Inclusive and Special Education . ed. / Umesh Sharma; Spencer J. Salend. Oxford: Oxford University Press, 2021. p. 807-819.
The Oxford Encyclopedia of Inclusive and Special Education . ed. / Umesh Sharma; Spencer J. Salend. Oxford: Oxford University Press, 2021. p. 807-819.
Publications: Contribution to book › Entry for reference work › Peer Reviewed
Showing entries 96 - 100 out of 245
Presentations
Showing entries 1 - 5 out of 66
Title: SO-WELL-AWARE: Raising Awareness for Student Well-Being through Teacher Training and Monitoring Tools
Susanne Schwab
Talk or oral contribution
23.10.2025 - 24.10.2025
Sprache als Brücke: Mehrsprachigkeit und Inklusion
Susanne Schwab
Talk or oral contribution
22.10.2025 - 22.10.2025
Divided by Language: A Systematic Review of Teacher Views in Segregated Settings
Flora Woltran
,
Susanne Schwab
The European Association for Research on Learning and Instruction 2025 (EARLI 2025)
Conference,
Talk or oral contribution
25.8.2025 - 25.8.2025
Lernen im sprachlichen Schonraum: Einblicke in die Lebenswelt von Schüler:innen in Deutschförderklassen
Flora Woltran
,
Susanne Schwab
Online-Symposium: Sprache im Unterricht. Status quo und Blicke in die Zukunft.
Panel discussion, round table,
Talk or oral contribution
31.3.2025 - 31.3.2025
Deutschfördermaßnahmen in Österreich: Machbarkeit, Wirksamkeit und Legitimität aus der Sicht der öffentlichen Verwaltung
Flora Woltran
,
Sepideh Hassani
,
Susanne Schwab
ÖFEB 2024
Conference,
Talk or oral contribution
25.9.2024 - 25.9.2024
