Univ.-Prof. Mag. Dr. Susanne Schwab
Univ.-Prof. Mag. Mag. Dr. Susanne Schwab, Bakk. MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 324A
Consultation hours: by appointment
Ongoing Projects
- BASiS-Studie
- DIGIT(ALL) - A new approach to digital education and inclusion
- Eine multiperspektivische Studie zu den Deutschförderklassen
- Neu in Wien - Eine Studie zu den Chancen und Herausforderungen der schulischen Eingliederung ukrainischer Kinder und Jugendlicher
- PATHWAY
- SO-WELL-AWARE
Publications
Showing entries 221 - 225 out of 245
Die Einstellungen zur Integration von Studierenden. / Schwab, Susanne; Gebhardt, M.; Kroutil, B.
Mind Change: Tagungsband der 1. Europäische Mind Change Konferenz 2012. ed. / B. Hardt-Stremayr; T. Stenitzer. 2013. p. 329-334.
Mind Change: Tagungsband der 1. Europäische Mind Change Konferenz 2012. ed. / B. Hardt-Stremayr; T. Stenitzer. 2013. p. 329-334.
Publications: Contribution to book › Contribution to proceedings › Peer Reviewed
Ergebnisse einer Pilotierungsstudie zum sozialen Verhalten von SchülerInnen mit und ohne SPF in der Sekundarstufe I. / Schwab, Susanne; Gebhardt, M.; Gasteiger-Klicpera, B.
Mind Change: Tagungsband der 1. Europäische Mind Change Konferenz 2012. ed. / B. Hardt-Stremayr; T. Stenitzer. 2013. p. 106-110.
Mind Change: Tagungsband der 1. Europäische Mind Change Konferenz 2012. ed. / B. Hardt-Stremayr; T. Stenitzer. 2013. p. 106-110.
Publications: Contribution to book › Contribution to proceedings › Peer Reviewed
Facing the challenges of inclusion - A Survey of social integration and social behavior of students with and without SEN in an integrative school system. / Schwab, Susanne; Gebhardt, M.; Gasteiger-Klicpera, B.
In: International Journal of Disability, Communication and Rehabilitation, Vol. 12, No. 1, 2013.
In: International Journal of Disability, Communication and Rehabilitation, Vol. 12, No. 1, 2013.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Förderung der Lesekompetenzen bei Kindern der zweiten Schulstufe - Evaluierung eines differenzierten Sprach- und Leseförderprogramms im Rahmen des Grundschulunterrichts. / Schwab, Susanne; Gasteiger-Klicpera, B.
In: Zeitschrift für Bildungsforschung, Vol. 4, 2013, p. 63-79.
In: Zeitschrift für Bildungsforschung, Vol. 4, 2013, p. 63-79.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Grazer Skala zur LehrerInnenkooperation im integrativen Unterricht (GSLK). / Gebhardt, M.; Schwab, Susanne; Gmeiner, S. et al.
In: Empirische Pädagogik, Vol. 27, No. 1, 2013, p. 5-21.
In: Empirische Pädagogik, Vol. 27, No. 1, 2013, p. 5-21.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Showing entries 221 - 225 out of 245
Presentations
Showing entries 1 - 5 out of 66
Title: SO-WELL-AWARE: Raising Awareness for Student Well-Being through Teacher Training and Monitoring Tools
Susanne Schwab
Talk or oral contribution
23.10.2025 - 24.10.2025
Sprache als Brücke: Mehrsprachigkeit und Inklusion
Susanne Schwab
Talk or oral contribution
22.10.2025 - 22.10.2025
Divided by Language: A Systematic Review of Teacher Views in Segregated Settings
Flora Woltran
,
Susanne Schwab
The European Association for Research on Learning and Instruction 2025 (EARLI 2025)
Conference,
Talk or oral contribution
25.8.2025 - 25.8.2025
Lernen im sprachlichen Schonraum: Einblicke in die Lebenswelt von Schüler:innen in Deutschförderklassen
Flora Woltran
,
Susanne Schwab
Online-Symposium: Sprache im Unterricht. Status quo und Blicke in die Zukunft.
Panel discussion, round table,
Talk or oral contribution
31.3.2025 - 31.3.2025
Deutschfördermaßnahmen in Österreich: Machbarkeit, Wirksamkeit und Legitimität aus der Sicht der öffentlichen Verwaltung
Flora Woltran
,
Sepideh Hassani
,
Susanne Schwab
ÖFEB 2024
Conference,
Talk or oral contribution
25.9.2024 - 25.9.2024
