Univ.-Prof. Mag. Dr. Susanne Schwab
Univ.-Prof. Mag. Mag. Dr. Susanne Schwab, Bakk. MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 324A
Consultation hours: by appointment
Ongoing Projects
- BASiS-Studie
- DIGIT(ALL) - A new approach to digital education and inclusion
- Eine multiperspektivische Studie zu den Deutschförderklassen
- Neu in Wien - Eine Studie zu den Chancen und Herausforderungen der schulischen Eingliederung ukrainischer Kinder und Jugendlicher
- PATHWAY
- SO-WELL-AWARE
Publications
Showing entries 196 - 200 out of 245
Subtypes of Readers and Spellers in Second Grade Children. / Seifert, Susanne; Paleczek, Lisa; Schwab, Susanne et al.
International Conference on New Horizons in Education, INTE 2014, 25-27 June 2014, Paris, France. ed. / Aytekin Isman. Vol. 174 Elsevier, 2015. p. 2316-2325.
International Conference on New Horizons in Education, INTE 2014, 25-27 June 2014, Paris, France. ed. / Aytekin Isman. Vol. 174 Elsevier, 2015. p. 2316-2325.
Publications: Contribution to book › Contribution to proceedings › Peer Reviewed
Teaching practices and beliefs about inclusion of general and special needs teachers in Austria. / Schwab, Susanne; Holzinger, A.; Krammer, M. et al.
In: Learning disabilities:A Contemporary Journal, Vol. 13, No. 2, 2015, p. 237-254.
In: Learning disabilities:A Contemporary Journal, Vol. 13, No. 2, 2015, p. 237-254.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
The Relationship Between Social and Emotional Integration and Reading Ability in Students With and Without Special Educational Needs in Inclusive Classes. / Schwab, Susanne; Hessels, Marco; Gebhardt, Markus et al.
In: Journal of Cognitive Education and Psychology, Vol. 14, No. 2, 2015, p. 180-198.
In: Journal of Cognitive Education and Psychology, Vol. 14, No. 2, 2015, p. 180-198.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Überprüfung von Messinvarianz mittels CFA und DIF-Analysen. / Schwab, Susanne; Helm, Christoph.
In: Empirische Sonderpädagogik, Vol. 7, No. 3, 2015, p. 175-193.
In: Empirische Sonderpädagogik, Vol. 7, No. 3, 2015, p. 175-193.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Validität von Messungen zur Einstellung gegenüber dem gemeinsamen Unterricht von Schüler*innen mit und ohne sonderpädagogischen Förderbedarf. / Schwab, Susanne; Hessels, Marco G.P.
Veränderung und Beständigkeit in Zeiten der Inklusion: Perspektiven Sonderpädagogischer Professionalisierung. ed. / H Redlich; L Schäfer; G Wachtel; K Zehbe; V Moser. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, 2015. p. 167-188.
Veränderung und Beständigkeit in Zeiten der Inklusion: Perspektiven Sonderpädagogischer Professionalisierung. ed. / H Redlich; L Schäfer; G Wachtel; K Zehbe; V Moser. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, 2015. p. 167-188.
Publications: Contribution to book › Chapter › Peer Reviewed
Showing entries 196 - 200 out of 245
Presentations
Showing entries 1 - 5 out of 66
Title: SO-WELL-AWARE: Raising Awareness for Student Well-Being through Teacher Training and Monitoring Tools
Susanne Schwab
Talk or oral contribution
23.10.2025 - 24.10.2025
Sprache als Brücke: Mehrsprachigkeit und Inklusion
Susanne Schwab
Talk or oral contribution
22.10.2025 - 22.10.2025
Divided by Language: A Systematic Review of Teacher Views in Segregated Settings
Flora Woltran
,
Susanne Schwab
The European Association for Research on Learning and Instruction 2025 (EARLI 2025)
Conference,
Talk or oral contribution
25.8.2025 - 25.8.2025
Lernen im sprachlichen Schonraum: Einblicke in die Lebenswelt von Schüler:innen in Deutschförderklassen
Flora Woltran
,
Susanne Schwab
Online-Symposium: Sprache im Unterricht. Status quo und Blicke in die Zukunft.
Panel discussion, round table,
Talk or oral contribution
31.3.2025 - 31.3.2025
Deutschfördermaßnahmen in Österreich: Machbarkeit, Wirksamkeit und Legitimität aus der Sicht der öffentlichen Verwaltung
Flora Woltran
,
Sepideh Hassani
,
Susanne Schwab
ÖFEB 2024
Conference,
Talk or oral contribution
25.9.2024 - 25.9.2024
