Univ.-Prof. Mag. Dr. Susanne Schwab
Univ.-Prof. Mag. Mag. Dr. Susanne Schwab, Bakk. MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 324A
Consultation hours: by appointment
Ongoing Projects
- BASiS-Studie
- DIGIT(ALL) - A new approach to digital education and inclusion
- Eine multiperspektivische Studie zu den Deutschförderklassen
- INCL-LEA - Inclusive Home Learning
- Neu in Wien - Eine Studie zu den Chancen und Herausforderungen der schulischen Eingliederung ukrainischer Kinder und Jugendlicher
- PATHWAY
- SO-WELL-AWARE
Publications
Stufen der sozialen Partizipation nach Einschätzung von Regel- und Integrationslehrkräften. / Schwab, Susanne; Gebhardt, Markus.
In: Empirische Pädagogik, Vol. 30, No. 1, 2016, p. 43-66.Publications: Contribution to journal › Article › peer-review
Einflussfaktoren auf die Einstellung von SchülerInnen gegenüber Peers mit unterschiedlichen Behinderungen. / Schwab, Susanne.
In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, Vol. 47, No. 4, 10.2015, p. 177-187.Publications: Contribution to journal › Article › peer-review
Social dimensions of inclusion in education of 4th and 7th grade pupils in inclusive and regular classes : Outcomes from Austria. / Schwab, Susanne.
In: Research in Developmental Disabilities, Vol. 43-44, 01.08.2015, p. 72-79.Publications: Contribution to journal › Article › peer-review
Achievement Goals, School Achievement, Self-Estimations of School Achievement and Calibration in Students with and without Special Education Needs in inclusive education. / Schwab, Susanne (Corresponding author); Hessels, Marco G.P.
In: Scandinavian journal of Educational Research, Vol. 59, No. 4, 04.07.2015, p. 461-477.Publications: Contribution to journal › Article › peer-review
Schulisches Wohlbefinden von SchülerInnen mit und ohne sonderpädagogischem Förderbedarf - Integrations- und Regelklassen im Vergleich. / Schwab, Susanne; Rossmann, P.; Tanzer, N. et al.
In: Zeitschrift für Kinder- und Jugendpsychiatrie und Psychotherapie, Vol. 43, No. 4, 07.2015, p. 265-274.Publications: Contribution to journal › Article › peer-review