Univ.-Prof. Mag. Dr. Susanne Schwab
Univ.-Prof. Mag. Mag. Dr. Susanne Schwab, Bakk. MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 324A
Consultation hours: by appointment
Ongoing Projects
- BASiS-Studie
- DIGIT(ALL) - A new approach to digital education and inclusion
- Eine multiperspektivische Studie zu den Deutschförderklassen
- INCL-LEA - Inclusive Home Learning
- Neu in Wien - Eine Studie zu den Chancen und Herausforderungen der schulischen Eingliederung ukrainischer Kinder und Jugendlicher
- PATHWAY
- SO-WELL-AWARE
Publications
Einstellungen und Selbstwirksamkeit von Lehrerinnen und Lehrern zur schulischen Inklusion in Deutschland : Eine Analyse mit Daten des Nationalen Bildungspanels Deutschlands (NEPS). / Gebhardt, Markus; Schwab, Susanne; Nusser, L.; Hessels, Marco G.P.
In: Empirische Pädagogik, Vol. 29, No. 2, 2015, p. 211-229.Publication: Contribution to journal › Article › peer-review
Einstellungen von Lehramtsstudierenden und Pädagogikstudierenden zur schulischen Inklusion - Ergebnisse einer quantitativen Untersuchung. / Schwab, Susanne; Seifert, Susanne.
In: Zeitschrift für Bildungsforschung, Vol. 5, No. 1, 2015, p. 73-87.Publication: Contribution to journal › Article › peer-review
European Research in Inclusive Education. / Schwab, Susanne (Editor).
Springer, 2015. (Journal of Cognitive Education and Psychology; No. 3, Vol. 14).Publication: Book › Special Issue › peer-review
Evaluation of a short version of the Illinois Loneliness and Social Satisfaction Scale in a sample of students with and without special educational needs - an empirical study with primary and secondary students in Austria. / Schwab, Susanne.
In: British Journal of Special Education, Vol. 42, No. 3, 2015, p. 257-278.Publication: Contribution to journal › Article › peer-review
„Gemeinsam – einsam“ im Gemeinsamen Unterricht? Soziale Partizipation und Inklusion – Einblicke in Präventions- und Interventionsansätze. / Schwab, Susanne.
In: Schulverwaltung : Zeitschrift für Schulentwicklung und Schulmanagement. Nordrhein-Westfalen, Vol. 7-8, 2015, p. 215-216.Publication: Contribution to journal › Article › peer-review