Univ.-Prof. Mag. Dr. Susanne Schwab


Univ.-Prof. Mag. Mag. Dr. Susanne Schwab, Bakk. MA

Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 324A

T: +43-1-4277-60022
susanne.schwab@univie.ac.at

Consultation hours: by appointment

Current courses


Publications

Teaching practices and beliefs about inclusion of general and special needs teachers in Austria. / Schwab, Susanne; Holzinger, A.; Krammer, M.; Gebhardt, Markus; Hessels, Marco G.P.

In: Learning disabilities:A Contemporary Journal, Vol. 13, No. 2, 2015, p. 237-254.

Publication: Contribution to journalArticlepeer-review


The Relationship Between Social and Emotional Integration and Reading Ability in Students With and Without Special Educational Needs in Inclusive Classes. / Schwab, Susanne; Hessels, Marco; Gebhardt, Markus; Krammer, Mathias; Gasteiger-Klicpera, Barbara.

In: Journal of Cognitive Education and Psychology, Vol. 14, No. 2, 2015, p. 180-198.

Publication: Contribution to journalArticlepeer-review


Überprüfung von Messinvarianz mittels CFA und DIF-Analysen. / Schwab, Susanne; Helm, C.

In: Empirische Sonderpädagogik, Vol. 7, No. 3, 2015, p. 175-193.

Publication: Contribution to journalArticlepeer-review


Validität von Messungen zur Einstellung gegenüber dem gemeinsamen Unterricht von Schüler*innen mit und ohne sonderpädagogischen Förderbedarf. / Schwab, Susanne; Hessels, Marco G.P.

Veränderung und Beständigkeit in Zeiten der Inklusion: Perspektiven Sonderpädagogischer Professionalisierung. ed. / H Redlich; L Schäfer; G Wachtel; K Zehbe; V Moser. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt, 2015. p. 167-188.

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


Wollen wir die verhaltensauffälligen Schüler wirklich integrieren? Die Einstellung von Österreichern über die schulische Integration von Kindern mit Verhaltensauffälligkeiten. / Schwab, Susanne.

Die UN-Behindertenrechtskonvention und ihre Umsetzung. Beiträge zur Interkulturellen und International vergleichenden Heil- und Sonderpädagogik. ed. / A. Leonhardt; K. Müller; T. Truckenbrodt. Verlag Julius Klinkhardt, 2015. p. 249-257.

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


Presentations

Showing entries 1 - 5 out of 52

German language support classes and its possibilities and barriers for student development

Susanne Schwab
Brown Bag - Mittagsdiskussionsrunde
Conference, Talk or oral contribution
15.11.2022 - 15.11.2022

Equitable social participation: insights in research and practice

Susanne Schwab
International Conference on Research in Education (ICRE), Porto
Conference, Talk or oral contribution
22.7.2022 - 22.7.2022

Evidence on the importance of teacher self-efficacy in inclusive education development

Hannu Savolainen , Susanne Schwab
3rd CITED Conference
Conference, Talk or oral contribution
4.7.2022 - 4.7.2022

Soziale Distanz und Emotionale Erfahrungen von Schüler*innen während des Fernunterrichts im Zuge der Covid-19 Pandemie

Franziska Anna Heidrich , Marcela Pozas , Verena Letzel , Katharina-Theresa Lindner , Christoph Schneider , Susanne Schwab
9. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung in Bamberg
Conference, Talk or oral contribution
11.3.2022 - 11.3.2022

Die Konsequenzen der Pandemie für das Lernen

Susanne Schwab
Online-Tagung des Codes-Projekts
Conference, Talk or oral contribution
21.2.2022 - 21.2.2022

Showing entries 1 - 5 out of 52