Univ.-Prof. Mag. Dr. Susanne Schwab
Univ.-Prof. Mag. Mag. Dr. Susanne Schwab, Bakk. MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 324A
Consultation hours: by appointment
Current courses
Ongoing Projects
- BASiS-Studie
- DIGIT(ALL) - A new approach to digital education and inclusion
- Eine multiperspektivische Studie zu den Deutschförderklassen
- INCL-LEA - Inclusive Home Learning
- Neu in Wien - Eine Studie zu den Chancen und Herausforderungen der schulischen Eingliederung ukrainischer Kinder und Jugendlicher
- PATHWAY
- SO-WELL-AWARE
Publications
Teaching practices and beliefs about inclusion of general and special needs teachers in Austria. / Schwab, Susanne; Holzinger, A.; Krammer, M.; Gebhardt, Markus; Hessels, Marco G.P.
In: Learning disabilities:A Contemporary Journal, Vol. 13, No. 2, 2015, p. 237-254.Publication: Contribution to journal › Article › peer-review
The Relationship Between Social and Emotional Integration and Reading Ability in Students With and Without Special Educational Needs in Inclusive Classes. / Schwab, Susanne; Hessels, Marco; Gebhardt, Markus; Krammer, Mathias; Gasteiger-Klicpera, Barbara.
In: Journal of Cognitive Education and Psychology, Vol. 14, No. 2, 2015, p. 180-198.Publication: Contribution to journal › Article › peer-review
Überprüfung von Messinvarianz mittels CFA und DIF-Analysen. / Schwab, Susanne; Helm, C.
In: Empirische Sonderpädagogik, Vol. 7, No. 3, 2015, p. 175-193.Publication: Contribution to journal › Article › peer-review
Validität von Messungen zur Einstellung gegenüber dem gemeinsamen Unterricht von Schüler*innen mit und ohne sonderpädagogischen Förderbedarf. / Schwab, Susanne; Hessels, Marco G.P.
Veränderung und Beständigkeit in Zeiten der Inklusion: Perspektiven Sonderpädagogischer Professionalisierung. ed. / H Redlich; L Schäfer; G Wachtel; K Zehbe; V Moser. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt, 2015. p. 167-188.Publication: Contribution to book › Chapter › peer-review
Wollen wir die verhaltensauffälligen Schüler wirklich integrieren? Die Einstellung von Österreichern über die schulische Integration von Kindern mit Verhaltensauffälligkeiten. / Schwab, Susanne.
Die UN-Behindertenrechtskonvention und ihre Umsetzung. Beiträge zur Interkulturellen und International vergleichenden Heil- und Sonderpädagogik. ed. / A. Leonhardt; K. Müller; T. Truckenbrodt. Verlag Julius Klinkhardt, 2015. p. 249-257.Publication: Contribution to book › Chapter › peer-review