Univ.-Prof. Mag. Dr. Susanne Schwab
Univ.-Prof. Mag. Mag. Dr. Susanne Schwab, Bakk. MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 324A
Consultation hours: by appointment
Ongoing Projects
- BASiS-Studie
- DIGIT(ALL) - A new approach to digital education and inclusion
- Eine multiperspektivische Studie zu den Deutschförderklassen
- Neu in Wien - Eine Studie zu den Chancen und Herausforderungen der schulischen Eingliederung ukrainischer Kinder und Jugendlicher
- PATHWAY
- SO-WELL-AWARE
Publications
Showing entries 171 - 175 out of 239
Assessing special educational needs in Austria: Description of labeling practices and their evolution from 1996 to 2013. / Schwab, Susanne; Hessels, G.P. Marco; Obendrauf, Tanja et al.
In: Journal of Cognitive Education and Psychology, Vol. 14, No. 3, 2015, p. 329-342.
In: Journal of Cognitive Education and Psychology, Vol. 14, No. 3, 2015, p. 329-342.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Ausschnitte aus der Grazer Inklusionsforschung. Empirische Forschungsprojekte in der Inklusiven Pädagogik – Band II. / Schwab, Susanne (Editor); Watko, Petra.
Hamburg: Verlag Dr. Kovac, 2015. 172 p. (Integrationspädagogik in Forschung und Praxis, Vol. 15).
Hamburg: Verlag Dr. Kovac, 2015. 172 p. (Integrationspädagogik in Forschung und Praxis, Vol. 15).
Publications: Book › Peer Reviewed
Die Wahrnehmung von forschungsgeleiteter Lehre. Eine empirische Analyse der Perspektive von Studierenden des Bachelorstudiums Pädagogik. / Schwab, Susanne; Kowatz, U.; Gasteiger-Klicpera, B.
Forschungsgeleitete Lehre in einem Massenstudium. Bedingungen und Möglichkeiten in den Erziehungs- und Bildungswissenschaften. ed. / R. Egger; C. Wustmann; A. Karber. Springer, 2015. p. 277-292.
Forschungsgeleitete Lehre in einem Massenstudium. Bedingungen und Möglichkeiten in den Erziehungs- und Bildungswissenschaften. ed. / R. Egger; C. Wustmann; A. Karber. Springer, 2015. p. 277-292.
Publications: Contribution to book › Chapter › Peer Reviewed
Does inclusive education change teachers’ educational goals? A comparative analysis of two cross-sectional surveys in Austria. / Schwab, Susanne (Corresponding author); Gebhardt, Markus; Hessels, Marco G.P. et al.
In: Journal of Studies in Education, Vol. 5, No. 4, 2015, p. 114-130.
In: Journal of Studies in Education, Vol. 5, No. 4, 2015, p. 114-130.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Einstellung gegenüber Menschen mit geistiger Behinderung. / Stucki, Damien; Gebhardt, Markus; Schwab, Susanne.
Ausschnitte aus der Grazer Inklusionsforschung. Empirische Forschungsprojekte in der Inklusiven Pädagogik. ed. / Susanne Schwab; Petra Watko. Vol. 2 Hamburg: Dr. Kovač, 2015. p. 75-98.
Ausschnitte aus der Grazer Inklusionsforschung. Empirische Forschungsprojekte in der Inklusiven Pädagogik. ed. / Susanne Schwab; Petra Watko. Vol. 2 Hamburg: Dr. Kovač, 2015. p. 75-98.
Publications: Contribution to book › Chapter › Peer Reviewed
Showing entries 171 - 175 out of 239
Presentations
Showing entries 1 - 5 out of 53
Teacher attitudes towards inclusion – the role of self-efficacy believes
Hannu Savolainen
,
Akie Yada
,
Susanne Schwab
European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI) 2023
Conference,
Talk or oral contribution
24.8.2023 - 24.8.2023
German language support classes and its possibilities and barriers for student development
Susanne Schwab
Brown Bag - Mittagsdiskussionsrunde
Panel discussion, round table,
Talk or oral contribution
15.11.2022 - 15.11.2022
Equitable social participation: insights in research and practice
Susanne Schwab
International Conference on Research in Education (ICRE), Porto
Conference,
Talk or oral contribution
22.7.2022 - 22.7.2022
Evidence on the importance of teacher self-efficacy in inclusive education development
Hannu Savolainen
,
Susanne Schwab
3rd CITED Conference
Conference,
Talk or oral contribution
4.7.2022 - 4.7.2022
Soziale Distanz und Emotionale Erfahrungen von Schüler*innen während des Fernunterrichts im Zuge der Covid-19 Pandemie
Franziska Anna Heidrich
,
Marcela Pozas
,
Verena Letzel
,
Katharina-Theresa Lindner
,
Christoph Schneider
,
Susanne Schwab
9. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung in Bamberg
Conference,
Talk or oral contribution
11.3.2022 - 11.3.2022