Univ.-Prof. Mag. Dr. Susanne Schwab
Univ.-Prof. Mag. Mag. Dr. Susanne Schwab, Bakk. MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 324A
Consultation hours: by appointment
Current courses
Ongoing Projects
- BASiS-Studie
- DIGIT(ALL) - A new approach to digital education and inclusion
- Eine multiperspektivische Studie zu den Deutschförderklassen
- FRIEND-SHIP - Improving students' social participation in primary and secondary schools across Europe
- INCL-LEA - Inclusive Home Learning
- PATHWAY
Publications
Leseunterricht in der Grundschule – Wer profitiert wirklich vom LARS- Leseförderprogramm? / Schwab, Susanne; Seifert, Susanne; Gasteiger-Klicpera, Barbara.
In: Heilpädagogische Forschung, Vol. 40, No. 4, 2014, p. 180-192.Publication: Contribution to journal › Article › peer-review
Linking Self-Rated Social Inclusion to Social Behaviour. An empirical study of students with and without special education needs in secondary schools. / Schwab, Susanne; Gebhardt, Markus; Krammer, Mathias; Gasteiger-Klicpera, Barbara.
In: European Journal of Special Needs Education, Vol. 30, No. 1, 2014, p. 1-14.Publication: Contribution to journal › Article › peer-review
Schulische Förderung und soziale Integration von Schülern mit sonderpädagogischem Förderbedarf in Integrationsklassen - Eine explorative Analyse in der Steiermark. / Schwab, Susanne.
In: Empirische Pädagogik, Vol. 28, No. 3, 2014, p. 259-274.Publication: Contribution to journal › Article › peer-review
Schulische Integration, soziale Partizipation und emotionales Wohlbefinden in der Schule : Ergebnisse einer empirischen Längsschnittstudie. / Schwab, Susanne.
Wien : LIT Verlag, 2014.Publication: Book › peer-review
Umsetzung der schulischen Integration von SchülerInnen mit Behinderung(en) in Österreich. / Schwab, Susanne; Gebhardt, M.; Krammer, M.
Perspektiven auf inklusive Bildung. Jahrbuch Grundschulforschung (Volume 18). ed. / D. Blömer; M. Lichtblau; A-K. Jüttner; K. Koch; M. Krüger; R. Werning. Springer, 2014. p. 132-138.Publication: Contribution to book › Chapter › peer-review