Univ.-Prof. Mag. Dr. Susanne Schwab
Univ.-Prof. Mag. Mag. Dr. Susanne Schwab, Bakk. MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 324A
Consultation hours: by appointment
Ongoing Projects
- BASiS-Studie
- DIGIT(ALL) - A new approach to digital education and inclusion
- Eine multiperspektivische Studie zu den Deutschförderklassen
- Neu in Wien - Eine Studie zu den Chancen und Herausforderungen der schulischen Eingliederung ukrainischer Kinder und Jugendlicher
- PATHWAY
- SO-WELL-AWARE
Publications
Showing entries 201 - 205 out of 230
Schulische Förderung und soziale Integration von Schülern mit sonderpädagogischem Förderbedarf in Integrationsklassen - Eine explorative Analyse in der Steiermark. / Schwab, Susanne.
In: Empirische Pädagogik, Vol. 28, No. 3, 2014, p. 259-274.
In: Empirische Pädagogik, Vol. 28, No. 3, 2014, p. 259-274.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Schulische Integration, soziale Partizipation und emotionales Wohlbefinden in der Schule: Ergebnisse einer empirischen Längsschnittstudie. / Schwab, Susanne.
Wien: LIT Verlag, 2014.
Wien: LIT Verlag, 2014.
Publications: Book › Peer Reviewed
Umsetzung der schulischen Integration von SchülerInnen mit Behinderung(en) in Österreich. / Schwab, Susanne; Gebhardt, M.; Krammer, M.
Perspektiven auf inklusive Bildung. Jahrbuch Grundschulforschung (Volume 18). ed. / D. Blömer; M. Lichtblau; A-K. Jüttner; K. Koch; M. Krüger; R. Werning. Springer, 2014. p. 132-138.
Perspektiven auf inklusive Bildung. Jahrbuch Grundschulforschung (Volume 18). ed. / D. Blömer; M. Lichtblau; A-K. Jüttner; K. Koch; M. Krüger; R. Werning. Springer, 2014. p. 132-138.
Publications: Contribution to book › Chapter › Peer Reviewed
Zufrieden mit der Schulwahl? Aspekte der Schulwahl in der Sekundarstufe II. / Schwab, Susanne.
In: Erziehung und Unterricht, Vol. 164, No. 7-8, 2014, p. 719-730.
In: Erziehung und Unterricht, Vol. 164, No. 7-8, 2014, p. 719-730.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Attitudes and Experiences of parents regarding inclusive and special school education for children with learning and intellectual disabilitie. / Gasteiger-Klicpera, B.; Klicpera, C.; Gebhardt, M. et al.
In: International Journal of Inclusive Education, Vol. 17, No. 7, 2013, p. 663-681.
In: International Journal of Inclusive Education, Vol. 17, No. 7, 2013, p. 663-681.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Showing entries 201 - 205 out of 230
Presentations
Showing entries 1 - 5 out of 53
Teacher attitudes towards inclusion – the role of self-efficacy believes
Hannu Savolainen
,
Akie Yada
,
Susanne Schwab
European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI) 2023
Conference,
Talk or oral contribution
24.8.2023 - 24.8.2023
German language support classes and its possibilities and barriers for student development
Susanne Schwab
Brown Bag - Mittagsdiskussionsrunde
Panel discussion, round table,
Talk or oral contribution
15.11.2022 - 15.11.2022
Equitable social participation: insights in research and practice
Susanne Schwab
International Conference on Research in Education (ICRE), Porto
Conference,
Talk or oral contribution
22.7.2022 - 22.7.2022
Evidence on the importance of teacher self-efficacy in inclusive education development
Hannu Savolainen
,
Susanne Schwab
3rd CITED Conference
Conference,
Talk or oral contribution
4.7.2022 - 4.7.2022
Soziale Distanz und Emotionale Erfahrungen von Schüler*innen während des Fernunterrichts im Zuge der Covid-19 Pandemie
Franziska Anna Heidrich
,
Marcela Pozas
,
Verena Letzel
,
Katharina-Theresa Lindner
,
Christoph Schneider
,
Susanne Schwab
9. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung in Bamberg
Conference,
Talk or oral contribution
11.3.2022 - 11.3.2022