Univ.-Prof. Mag. Dr. Susanne Schwab
Univ.-Prof. Mag. Mag. Dr. Susanne Schwab, Bakk. MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 324A
Consultation hours: by appointment
Ongoing Projects
- BASiS-Studie
- DIGIT(ALL) - A new approach to digital education and inclusion
- Eine multiperspektivische Studie zu den Deutschförderklassen
- Neu in Wien - Eine Studie zu den Chancen und Herausforderungen der schulischen Eingliederung ukrainischer Kinder und Jugendlicher
- PATHWAY
- SO-WELL-AWARE
Publications
The effects of differentiated instruction on teachers’ stress and job satisfaction. / Pozas, Marcela; Letzel-Alt, Verena; Schwab, Susanne.
In: Teaching and teacher education, Vol. 122, 103962, 02.2023.Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Do teachers favor the inclusion of all students? A systematic review of primary schoolteachers’ attitudes towards inclusive education. / Lindner, Katharina-Theresa; Schwab, Susanne; Emara, Mona et al.
In: European Journal of Special Needs Education, Vol. 38, No. 6, 2023.Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Eminenzbasiert statt evidenzbasiert : Zur Erschaffung von Bildungsbarrieren am Beispiel der Deutschförderklassen. / Schwab, Susanne; Schweiger, Hannes.
Analysen zu Diskriminierung im österreichischen Bildungswesen: Bericht 2022. Wien, 2023. p. 52-60.Publications: Contribution to book › Chapter
Emotionales Erleben von Lehrkräften, Schüler:innen und Eltern im temporären Fernunterricht – eine Mixed-Methods-Auswertung. / Schwab, Susanne; Gutschik, Alexandra; Lindner, Katharina-Theresa et al.
COVID-19 und Bildung. Studien und Perspektiven. ed. / S. G. Huber; C. Helm; N. Schneider. Münster : Waxmann Verlag, 2023. p. 411-430.Publications: Contribution to book › Chapter › Peer Reviewed
Exploring the effects of the COVID-19 emergency remote education on students’ social and academic integration in higher education in Austria. / Resch, Katharina; Alnahdi, Ghaleb H.; Schwab, Susanne.
In: Higher Education Research & Development, Vol. 42, No. 1, 2023, p. 215-229.Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed