Univ.-Prof. Mag. Dr. Susanne Schwab
Univ.-Prof. Mag. Mag. Dr. Susanne Schwab, Bakk. MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 324A
Consultation hours: by appointment
Ongoing Projects
- BASiS-Studie
- DIGIT(ALL) - A new approach to digital education and inclusion
- Eine multiperspektivische Studie zu den Deutschförderklassen
- Neu in Wien - Eine Studie zu den Chancen und Herausforderungen der schulischen Eingliederung ukrainischer Kinder und Jugendlicher
- PATHWAY
- SO-WELL-AWARE
Publications
Showing entries 41 - 45 out of 245
Pandemic Education—Insights into Teachers’ Perceptions of Hygiene Measures in Schools Due to COVID-19. / Woltran, Flora; Lindner, Katharina-Theresa; Schwab, Susanne.
In: International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 20, No. 6, 5207, 16.03.2023.
In: International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 20, No. 6, 5207, 16.03.2023.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Teacher’s perceptions of separate language learning models for students with immigrant background in Austrian schools. / Resch, Katharina (Corresponding author); Gitschthaler, Marie; Schwab, Susanne.
In: Intercultural Education, Vol. 34, No. 3, 03.03.2023, p. 288-304.
In: Intercultural Education, Vol. 34, No. 3, 03.03.2023, p. 288-304.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
The effects of differentiated instruction on teachers’ stress and job satisfaction. / Pozas, Marcela; Letzel-Alt, Verena; Schwab, Susanne.
In: Teaching and teacher education, Vol. 122, 103962, 02.2023.
In: Teaching and teacher education, Vol. 122, 103962, 02.2023.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Do teachers favor the inclusion of all students? A systematic review of primary schoolteachers’ attitudes towards inclusive education. / Lindner, Katharina-Theresa; Schwab, Susanne; Emara, Mona et al.
In: European Journal of Special Needs Education, Vol. 38, No. 6, 2023.
In: European Journal of Special Needs Education, Vol. 38, No. 6, 2023.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Eminenzbasiert statt evidenzbasiert: Zur Erschaffung von Bildungsbarrieren am Beispiel der Deutschförderklassen. / Schwab, Susanne; Schweiger, Hannes.
Analysen zu Diskriminierung im österreichischen Bildungswesen: Bericht 2022. Wien, 2023. p. 52-60.
Analysen zu Diskriminierung im österreichischen Bildungswesen: Bericht 2022. Wien, 2023. p. 52-60.
Publications: Contribution to book › Chapter
Showing entries 41 - 45 out of 245
Presentations
Showing entries 1 - 5 out of 64
Divided by Language: A Systematic Review of Teacher Views in Segregated Settings
Flora Woltran
,
Susanne Schwab
The European Association for Research on Learning and Instruction 2025 (EARLI 2025)
Conference,
Talk or oral contribution
25.8.2025 - 25.8.2025
Lernen im sprachlichen Schonraum: Einblicke in die Lebenswelt von Schüler:innen in Deutschförderklassen
Flora Woltran
,
Susanne Schwab
Online-Symposium: Sprache im Unterricht. Status quo und Blicke in die Zukunft.
Panel discussion, round table,
Talk or oral contribution
31.3.2025 - 31.3.2025
Deutschfördermaßnahmen in Österreich: Machbarkeit, Wirksamkeit und Legitimität aus der Sicht der öffentlichen Verwaltung
Flora Woltran
,
Sepideh Hassani
,
Susanne Schwab
ÖFEB 2024
Conference,
Talk or oral contribution
25.9.2024 - 25.9.2024
Die Bedeutung der segregierten Beschulung in Österreich für die soziale Teilhabe: Eine partizipative Studie mit mehrsprachigen Schüler:innen
Flora Woltran
,
Susanne Schwab
53. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs)
Conference,
Talk or oral contribution
19.9.2024 - 19.9.2024
German Language Support in Austria: Feasibility, Effectiveness, and Legitimacy from the Perspective of Public Administration
Flora Woltran
,
Sepideh Hassani
,
Susanne Schwab
ECER 2024: Education in an Age of Uncertainty: Memory and Hope for the Future
Conference,
Talk or oral contribution
30.8.2024 - 30.8.2024
