Research

Ongoing projects

the letters

© Fakultät für Informatik

Illustration of a person in a wheelchair, a medical worker and a mother in front of a computer with two children

© Florimond Mochel

© Constantin Kraus

two hands holding a Nintendo Switch

© Barbara Göbl

illustration of a production line with two robots and two people

© Iko Maker/Adobe Stock

a laptop on a table with lots of colorful post-its

© UX Unsplash

Completed Projects

Music Computing

2021-2022

Illustration of a person standing on a large computer

© Patricia Hu

three figures printed by a 3D printer

© Matthias Steinböck

a cell phone in the background; in the foreground the illustrations of a mobile phone, a brain, gears and a car

Quelle: pixabay

a hand on an audio mixing console

© Oliver Hödl

StreamIT!

2020-2022

StreamIT logo; an owl with plus and play symbols instead of eyes

© StreamIT!

two students sit at a table and connect colorful cables

© Oliver Hödl

Current publications of team members

Showing entries 1 - 5 out of 24
Schmölz A, Möhlen L-K, Kayali F, Günther EA, Proyer M, Kremsner G. Spielarten von Behinderung: Theoretische Zugänge und pädagogische Praxis zu digitalen Spielen. In Betz J, Schluchter J-R, editors, Schulische Medienbildung und Digitalisierung im Kontext von Behinderung und Benachteiligung. 1. ed. Weinheim: Beltz Verlag. 2023. p. 261-279

AG Weiterbildung Verbund Nord-Ost. Lehren, Lernen, Leistungsfeststellung - digital ermöglichen. Norderstedt: BoD - Books on Demand, 2022.

Enzenhofer B, Günther EA, Ratzer B. „Unangenehm ist normaler Alltag“ – Quote und Macht in universitären Gremien am Beispiel von Technischen Fakultäten in Österreich. In Wroblewski A, Schmidt A, editors, Gleichstellungspolitiken revisted: Zeitgemäße Gleichstellungspolitik an der Schnittstelle zwischen Politik, Theorie und Praxis. Wiesbaden: Springer VS. 2022. p. 77-92 https://doi.org/10.1007/978-3-658-35846-4_5

Kayali F, Brandhofer G, Ebner M, Luckner N, Schön S, Trültzsch-Wijnen C. Distance Learning 2020: Rahmenbedingungen, Risiken und Chancen. In Nationaler Bildungsbericht Österreich 202: Ausgewählte Entwicklungsfelder. Vol. 3. Wien: Bundesministerium für Bildung, Wissenschaft und Forschung . 2022. p. 337-373 https://doi.org/10.17888/nbb2021-3

Showing entries 1 - 5 out of 24