Mag. Dr. Elisabeth Anna Günther

Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 1OG29

T: +43-1-4277-60056
elisabeth.guenther@univie.ac.at

Office hours: by appointment, per email

Current teaching


Research focus

  • Gender, diversity and intersectionality 
  • Inequality in education 
  • Intersectionality in/due to digitalisation 

 

Activities

  • Teaching on gender and diversity and on the development of inclusive processes in education
  • Research on intersectionality - education - digitalisation
  • Lecturing at national and international conferences and on request


Scientific profile

Publications


Spielarten von Behinderung: Theoretische Zugänge und pädagogische Praxis zu digitalen Spielen. / Schmölz, Alexander; Möhlen, Lisa-Katharina; Kayali, Fares et al.
Schulische Medienbildung und Digitalisierung im Kontext von Behinderung und Benachteiligung. ed. / Joachim Betz; Jan-René Schluchter. 1. ed. Weinheim: Beltz Juventa, 2023. p. 261-279.

Publications: Contribution to bookChapterPeer Reviewed


An Intersectional Situated Approach to Feminist Leadership [Video]: Sage Research Methods: Business – Case Study. Rodriguez, Jenny K. (Editorial Journalist); Günther, Elisabeth Anna (Editorial Journalist). 2023. SAGE Publications Sage UK: London, England.

Publications: Electronic/multimedia outputWeb publication


Bildung und Ermächtigung von Jugendlichen zur reflexiven Gestaltung digitaler Gesundheitstechnologien. / Raab, Andreas; Höger, Brigitta; Günther, Elisabeth Anna et al.
Materialität - Digitalisierung - Bildung. ed. / Christian Leineweber; Maximilian Waldmann; Maik Wunder. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, 2023. p. 156-172.

Publications: Contribution to bookChapterPeer Reviewed


Die Bedeutung von Computational Empowerment für die österreichische Bildungspraxis. / Kayali, Fares; Günther, Elisabeth Anna; Göbl, Barbara.
Didaktik in einer Kultur der Digitalität: Wirkmächtige Mediendidaktik, zukunftsorientierte Pädagogik. ed. / Gerhard Brandhofer; Christian Wiesner. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, 2023. p. 149-162.

Publications: Contribution to bookChapter