Mag. Dr. Elisabeth Anna Günther
Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 1OG29
Office hours: by appointment, per email
Research focus
- Gender, diversity and intersectionality
- Inequality in education
- Intersectionality in/due to digitalisation
Activities
- Teaching on gender and diversity and on the development of inclusive processes in education
- Research on intersectionality - education - digitalisation
- Lecturing at national and international conferences and on request
Scientific profile
Publications
Showing entries 16 - 20 out of 44
Spielarten von Behinderung: Theoretische Zugänge und pädagogische Praxis zu digitalen Spielen. / Schmölz, Alexander; Möhlen, Lisa-Katharina; Kayali, Fares et al.
Schulische Medienbildung und Digitalisierung im Kontext von Behinderung und Benachteiligung. ed. / Joachim Betz; Jan-René Schluchter. 1. ed. Weinheim: Beltz Juventa, 2023. p. 261-279.
Schulische Medienbildung und Digitalisierung im Kontext von Behinderung und Benachteiligung. ed. / Joachim Betz; Jan-René Schluchter. 1. ed. Weinheim: Beltz Juventa, 2023. p. 261-279.
Publications: Contribution to book › Chapter › Peer Reviewed
An Intersectional Situated Approach to Feminist Leadership [Video]: Sage Research Methods: Business – Case Study. Rodriguez, Jenny K. (Editorial Journalist); Günther, Elisabeth Anna (Editorial Journalist). 2023. SAGE Publications Sage UK: London, England.
Publications: Electronic/multimedia output › Web publication
Bildung und Ermächtigung von Jugendlichen zur reflexiven Gestaltung digitaler Gesundheitstechnologien. / Raab, Andreas; Höger, Brigitta; Günther, Elisabeth Anna et al.
Materialität - Digitalisierung - Bildung. ed. / Christian Leineweber; Maximilian Waldmann; Maik Wunder. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, 2023. p. 156-172.
Materialität - Digitalisierung - Bildung. ed. / Christian Leineweber; Maximilian Waldmann; Maik Wunder. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, 2023. p. 156-172.
Publications: Contribution to book › Chapter › Peer Reviewed
Computational Empowerment in der Praxis: Kreative Zugänge zu Digitaler Bildung in der Sekundarstufe. / Göbl, Barbara (Editor); Günther, Elisabeth Anna (Editor); Kayali, Fares (Editor).
38 p. 2023.
38 p. 2023.
Publications: Other publication › Brochure
Die Bedeutung von Computational Empowerment für die österreichische Bildungspraxis. / Kayali, Fares; Günther, Elisabeth Anna; Göbl, Barbara.
Didaktik in einer Kultur der Digitalität: Wirkmächtige Mediendidaktik, zukunftsorientierte Pädagogik. ed. / Gerhard Brandhofer; Christian Wiesner. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, 2023. p. 149-162.
Didaktik in einer Kultur der Digitalität: Wirkmächtige Mediendidaktik, zukunftsorientierte Pädagogik. ed. / Gerhard Brandhofer; Christian Wiesner. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, 2023. p. 149-162.
Publications: Contribution to book › Chapter
Showing entries 16 - 20 out of 44
