Assoz. Prof.in dott.ssa mag.a phil. habil. Evi Agostini, PhD


Assoz. Prof. Dott.ssa.mag. Dott. ric. Evi Agostini

Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 324B

T: +43-1-4277-60023
M: +43-664-8176416
evi.agostini@univie.ac.at

Consultation hour: by appointment via mail.

Current teaching activities


Main Areas of Research

  • Phenomenological Educational Scences (s. video)
  • Phenomenological Teaching and Learning Research as well as pedagogical Professionalization Research
  • Responsive School Development
  • Aesthetic Education
  • Pedagogical Ethos
  • Sustainability and good life

 

Functions

  • Director of Studies - Education Directorate of Doctoral Studies
  • Spokesperson of the professorial curia at the Centre for Teacher Education
  • Member of the Centre Conference
  • Member of the Faculty Conference
  • Member of the Teacher Education Study Commission
  • Substitute member of the Educational Science Study Commission

 

Fields of Activity

 

 

Editorial Activities 

 

Activites in scientific advisory boards

 

Scientific Profile

 

 

Publications

Showing entries 6 - 10 out of 128
Bube A, Agostini E. Potenziale ästhetischer Weltzuwendung zwischen Ambiguität des Wirklichen und Verwirklichung des Möglichen. In Engel B, Hallmann K, Loemke T, Böhme K, Karl N, Mateus-Berr R, editors, Politik der Erfahrung? – Zur aktuellen bildungspolitischen Brisanz von Erfahrung in Kunst, Bildung und Professionalisierungsprozessen. München: Kopaed Verlag. 2025

Agostini E, Oberrauch A, Rathgeb G. Von den Sternen zur Erde und zurück: das pädagogische Potenzial phänomenologischer Vignettenforschung für die Geographiedidaktik. In Laub J, Dickel M, editors, Die Pädagogik der Geographiedidaktik: Pädagogische Grundlagen, Bezüge und Perspektiven der geographiedidaktischen Forschung und des Geographieunterrichts. 2025. p. 237-252

Dittrich AK, Eloff I, Boon W, Weinberg L, Rabani Nia M, Mathabathe K et al. Assessing the Professionalism of Teacher Educators in Relation to Sustainability: Developing the Teacher Education and Sustainability Scale (TESS). Education Sciences. 2024;14(9):1000. doi: 10.3390/educsci14091000

Showing entries 6 - 10 out of 128

Presentations

Zum Verhältnis kasuistischer Zugänge und phänomenologischer Vignetten: Methodologische Besonderheiten und didaktische Perspektiven

Evi Agostini
Lehrer:innen-Schüler:innen-Interaktionen: Methodologische und methodische Erkundungen
Conference, Talk or oral contribution
25.4.2025 - 25.4.2025

Lehrer:innen-Schüler:innen-Interaktionen: Methodologische und methodische Erkundungen

Evi Agostini , Eveline Christof , Tanja Obex
Lehrer:innen-Schüler:innen-Interaktionen: Methodologische und methodische Erkundungen
Conference, Organisation of ...
24.4.2025 - 25.4.2025

Zoom-Methodenwerkstatt

Evi Agostini , Ulrike Barth , Gabriele Rathgeb , Angelika Wiehl
Zoom-Methodenwerkstatt
Seminar/Workshop, Organisation of ...
5.3.2025 - 5.3.2025

Revisited: Phänomenologische Forschungen und forschungsmethodische Überlegungen

Evi Agostini
4. Schreibklausur des Forschungskolloquiums unibz-TUD
Lecture series, colloquium, Talk or oral contribution
18.2.2025 - 18.2.2025

Knowledge and professionalism in context of the Sustainable Development Goals

Wietske Boon , Ann-Kathrin Dittrich , Irma Eloff , Evi Agostini , Lucas Weinberg
EASA 2025 Conference
Conference, Talk or oral contribution
21.1.2025 - 21.1.2025

Showing entries 1 - 5 out of 144