Forschungsprojekte
Laufende Projekte
Digital Game/Based Learning
2025-2027
© Petra Weixelbraun
Play Science
2024-2026
© Didaktik Geschichte
Abgeschlossene Projekte
Dissertationsprojekte
Aktuelle Publikationen des Teams
Zeige Ergebnisse 36 - 40 von 58
Kayali F. Reigns: Ein Politiksimulator für die Hosentasche. in Ancuta S, Preisinger A, Hrsg., Digitale und analoge Politiksimulatoren. Wien: edition polis. 2022. S. 22-23
Göbl B, Hristova D, Jovicic S, Kriglstein S, Hlavacs H. OutSmart! Evaluation of a Serious Game and its Conversational Interface for Reflective Social Media Use. in Game On 2021. 2021. S. 102-109
Humbert AL, Günther EA, Müller J. Not Simply ‘Counting Heads’: A Gender Diversity Index for the Team Level. Social Indicators Research. 2021 Sep;157(2):689–707. doi: 10.1007/s11205-021-02635-5
Müller J, Meneses J, Humbert AL, Guenther EA. Sensor-based proximity metrics for team research. A validation study across three organizational contexts. Behavior Research Methods. 2021 Apr;53(2):718-743. doi: 10.3758/s13428-020-01444-x
Humbert AL, Günther EA. Data with a (feminist) purpose: quantitative methods in the context of gender, diversity and management. in Stead V, Elliott C, Mavin S, Hrsg., Handbook of Research Methods on Gender and Management. Edward Elgar. 2021. S. 145-160 doi: 10.4337/9781788977937.00018
Zeige Ergebnisse 36 - 40 von 58