Eva Verena Kleinlein, B.A. M.Ed. M.Ed.
Eva Verena Kleinlein, B.A. M.Ed. M.Ed.
Porzellangasse 4
1090 Wien
Zimmer: 335
Sprechstunde: nach Vereinbarung
Forschungsschwerpunkte
- Internationale Perspektiven auf inklusive Bildung
- Heterogenitätskonstruktionen im transkulturellen Vergleich
- Diagnostik & Inklusion
- Digitale Methoden in der qualitativen Forschung
- Grounded Theory Methodologie
- Inklusive Lehrkräftebildung im internationalen Vergleich
- Wohlbefinden und Bildung im Kontext von Flucht und Migration
Tätigkeitsbereiche
- Forschungstätigkeiten in den genannten Themenbereichen
- Qualitative Forschung mit Schüler*innen und Lehrkräften
- Vortrags- und Vernetzungstätigkeit zu den aufgeführten Schwerpunkten
Wissenschaftliches Profil
Publikationen
Zeige Ergebnisse 1 - 5 von 6
Kleinlein EV. Asynchronous Narrative Audio-Messages: An Internet-Based Qualitative Method for Data Collection in International Research. in Weich A, Macgilcrist F, Hrsg., Postdigital Participation in Education. Springer Nature Switzerland. 2023. S. 199-230 doi: https://doi.org/10.1007/978-3-031-38052-5_10
Müller N, Obermayr T, Paudel F, Hager B, Doblmair M, Kleinlein EV et al. Reading Inclusion – (Um-)Wege durch das Labyrinth des Inklusionsbegriffs. in Hoffmann M, Hoffmann T, Pfahl L, Rasell M, Richter H, Seebo R, Sonntag M, Wagner J, Hrsg., Raum. Macht. Inklusion.: Inklusive Räume erforschen und entwickeln. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt. 2023
Kleinlein EV (Redakteur*in). InSpots — Inclusive Schooling Practices of Teachers: How teachers worldwide overcome challenges of inclusive teaching 2022.
Reisenbauer S, Kleinlein EV. The Notion of Context in International Research on Inclusive Teaching Practices: Perspectives Derived from Reconstructive Research Approaches. in Amrhein B, Naraian S, Hrsg., Reading Inclusion Divergently. Bingley: Emerald Publishing. 2022. S. 157-169. (International Perspectives on Inclusive Education, Band 19).
Zeige Ergebnisse 1 - 5 von 6
Vorträge
Zeige Ergebnisse 1 - 20 von 38
Inclusive Assessment Made Easy. Designing School Environments on the Basis of the ICF
Michelle Proyer
,
Eva Verena Kleinlein
,
Lisa-Katharina Möhlen
,
Ana-Marija Vrebac
Inclusive Assessment Made Easy. Designing School Environments on the Basis of the ICF
Konferenz,
Organisation von ...
4.12.2023 - 5.12.2023
Moderation of the International I AM Conference
Eva Verena Kleinlein
Inclusive Assessment Made Easy. Designing School Environments on the Basis of the ICF
Konferenz,
Vortrag
4.12.2023 - 4.12.2023
Transkulturelle Analyse inklusiver Unterrichtspraxis von Lehrkräften vor dem Hintergrund von Kontextualisierung, Übertragbarkeit und Vergleich. Reflexionen aus dem Projekt InSpots
Eva Verena Kleinlein
Comparison as a Method in an increasingly fluid world
Summer/Winter School,
Vortrag
30.11.2023 - 30.11.2023
Between Diversity and Uniformity. Transcultural Analysis of Teachers' Perceptions and Handling of Heterogeneity
Eva Verena Kleinlein
WERA Focal Meeting in Collaboration with ERAS International Conference
Konferenz,
Vortrag
22.11.2023 - 22.11.2023
Inclusion, Assessment, and the I AM project. Insights into Inclusive Education & Assessment in Diverse Contexts
Eva Verena Kleinlein
Kartlegging av inkluderende læringsmiljø i Europa, hva med Norge?
Konferenz,
Vortrag
22.11.2023 - 22.11.2023
Bridging the Practice Gap between Inclusive Assessment and Inclusive Education
Eva Verena Kleinlein
,
Michelle Proyer
ECER 2023
Konferenz,
Vortrag
24.8.2023 - 24.8.2023
Adapting Grounded Theory Methodology for Transcultural Research. Methodological Considerations for International Research on Diversity in Education
Eva Verena Kleinlein
ECER 2023
Konferenz,
Vortrag
22.8.2023 - 22.8.2023
EERA Summer School
Eva Verena Kleinlein
EERA Summer School
Summer/Winter School,
Teilnahme an ...
12.7.2023 - 14.7.2023
Inclusive Schooling Practices of Teachers – InSpots
Eva Verena Kleinlein
Dies facultatis der Fakultät für Philosophie und Bildungswissenschaft
Sonstiges,
Posterpräsentation
1.6.2023 - 1.6.2023
I believe there is no learning that can take place if a learner is agitated, if a learner is not happy – Grounded Theory Based Analysis of Audio-messages by Teachers from Diverse Contexts
Eva Verena Kleinlein
Inclusive Education and Beyond
Vortragsreihe, Kolloquium,
Vortrag
17.5.2023 - 17.5.2023
Inclusive Assessment – From Feed-Back to Feed-Forward
Eva Verena Kleinlein
Special Educational Needs (in Regular Schools) - Train the Teacher Trainer
Seminar/Workshop,
Vortrag
16.3.2023 - 16.3.2023
Partizipation reflektieren, Lernumgebung verändern - Die Inclusive Assessment Map als digitales Tool zur Optimierung inklusiver Lernumgebungen
Eva Verena Kleinlein
,
Yvonne-Jennifer Parg
,
Johanna Grath
Inklusion, Demokratie und Chancengerechtigkeit aus einer interdisziplinären und internationalen Perspektive
Konferenz,
Vortrag
9.2.2023 - 9.2.2023
Analysis of asynchronous narrative audio-messages from teachers around the world
Eva Verena Kleinlein
Methodological and Research Related Challenges and Strategies in Multilingual Research in Multicultural Settings
Seminar/Workshop,
Vortrag
24.11.2022 - 24.11.2022
Von diagnostischen Kategorien zu diagnosegeleiteter Praxis - Zur Konzeptualisierung (inklusions-)pädagogischer Diagnostik
Eva Verena Kleinlein
,
Michelle Proyer
Perspektiven zur Pädagogischen Diagnostik im Kontinuum der Lehrer*innenbildung
Konferenz,
Vortrag
19.11.2022 - 19.11.2022
Service-Learning in European context - challenges and opportunities
Eva Verena Kleinlein
Service-Learning in European context - challenges and opportunities
Konferenz,
Teilnahme an ...
18.11.2022 - 18.11.2022
Inclusion Re-Framing Diagnosis – (S)EN for ALL?
Michelle Proyer
,
Eva Verena Kleinlein
,
Yvonne-Jennifer Parg
EARLI SIG15
Konferenz,
Vortrag
23.9.2022 - 23.9.2022
Asynchrone Narrative Audioaufnahmen – Eine Methode zur qualitativen Datenerhebung in Zeiten von Krisen & Veränderungen?
Eva Verena Kleinlein
ÖFEB-Kongress 2022
Konferenz,
Vortrag
20.9.2022 - 20.9.2022
All means all!
Eva Verena Kleinlein
All means all!
Seminar/Workshop,
Teilnahme an ...
4.9.2022 - 10.9.2022
Inclusive Diagnostics – Between Individualized Support and Special Need Labels
Eva Verena Kleinlein
,
Thomas Schrei
,
Emilia Mbongo
International Summer School on Diversity in Teacher Education
Summer/Winter School,
Vortrag
1.9.2022 - 1.9.2022
How to Get from Inclusive Diagnostics to Inclusive Education? A Suggestion to Relocate the Research Focus
Eva Verena Kleinlein
ECER 2022.
Konferenz,
Vortrag
25.8.2022 - 25.8.2022
Zeige Ergebnisse 1 - 20 von 38