Dr. Seyda Subasi Singh, BA, MSc.


Dr. Seyda Subasi Singh, BA MSc

Porzellangasse 4
1090 Wien
Zimmer: 440

T: +43-1-4277-60042
seyda.subasi@univie.ac.at

Sprechstunde: nach Vereinbarung

Aktuelle Lehrveranstaltungen


Forschungsschwerpunkte

  • Interkulturelle Bildung
  • Migrationspädagogik
  • Ungleichheit, Macht und Intersektionalität
  • Lehrerbildung und Professionalisierung
  • Migration, Interkultur, Mehrsprachigkeit im österreichischen Schulwesen
  • Chancengleichheit im Bildungswesen
  • Inklusive Pädagogik
  • Gerechtigkeit im Sonderschulwesen

 

Tätigkeitsbereiche

  • Forschungsaktivitäten im Bereich der genannten Schwerpunkte
  • Lehre im Bereich der Spezialisierung Inklusive Pädagogik, Intersektionalität sowie Bildungsungleichheit
  • Vortrags- und Vernetzungstätigkeit an der internationalen Ebene
  • Durchführung der Forschungsprojekte

 

Wissenschaftliches Profil

 

Ehemalige „Stipendiatin der uni:docs-Individualförderinitiative für herausragende Nachwuchswissenschafter*innen“

 

Projekte

EDULUM: Educational Rights in the Asylum Process https://edulum.univie.ac.at/

TASTKESHD: Transnational Action on Traditional Knowledge Ethos in Strategic Human Development https://www.lehrerinnenbildung.univie.ac.at/arbeitsbereiche/inklusive-paedagogik/forschungsprojekte/laufende-projekte/tatkeshd/

ITIRE https://projects.au.dk/itire

Cov_enable Vulnerabilitäten in Krisenzeiten neu denken https://www.covenable.at/

SLUSIK Service-Learning Upscaling Social Inclusion for Kids https://www.slusik.eu/

Projekt IN-COLLABORATE mit Nepal über das EPU

IN:CRIS Projekt IN:CRIS mit Thailand über den ASEA UNINET ÖAD 

FAMDIS Projekt FAMDIS mit Indonesien über den ASEA UNINET ÖAD 

Publikationen

Zeige Ergebnisse 1 - 13 von 13
Obermayr T, Subasi Singh S, Kremsner G, Koenig O, Proyer M. Revisiting vulnerabilities – Auswirkungen der Pandemie auf die (Re)Konstruktion von Vulnerabilität*en im Kontext von Bildung. in Krause S, Breinbauer IM, Proyer M, Hrsg., Corona bewegt – auch die Bildungswissenschaft. Bildungswissenschaftliche Reflexionen aus Anlass einer Pandemie. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt. 2021. S. 137 - 152

Biewer G, Koenig O, Kremsner G, Möhlen L-K, Proyer M, Prummer S et al. Evaluierung des Nationalen Aktionsplans Behinderung 2012-2020. Wien: Bundesministerium für Soziales, Gesundheit, Pflege und Konsumentenschutz , 2020. 762 S.

Subasi Singh S. Migrantinnen beziehungsweise Migranten mit Behinderungen. in Evaluierung des Nationalen Aktionsplanes Behinderung 2012-2020: Strategie der österreichischen Bundesregierung zur Umsetzung der UN-Behindertenrechtskovention. Bundesministerium für Soziales, Gesundheit, Pflege und Konsumentenschutz . 2020

Proyer M, Subasi Singh S, Pellech C, Möhlen L-K. Refugee education approaches and strategies in Central Europe. in Davigo F, Hrsg., An overview of refugee education in Europe. 2020. S. 48-56

Khawaja I, Subasi Singh S, Proyer M, Möhlen L-K, Deiß H, Simovska V et al. Refugee education approaches and strategies in Southeast Europe. in Dovigo F, Hrsg., An overview of refugee education in Europe. 2020. S. 57-72

Subasi Singh S, Proyer M, Atanasoska T. Re-Accessing Higher Education: Regulations and Challenges for Refugees in Austria and Turkey. in ʿArʾar Ḥ, Haj-Yehia K, Hrsg., Higher Education Challenges for Migrant and Refugee Students in a Global World. New York, Bern, Berlin, Bruxelles, Vienna, Oxford: Peter Lang. 2019. S. 297-310. (Equity in Higher Education Theory, Policy and Praxis).

Zeige Ergebnisse 1 - 13 von 13

Vorträge

Zeige Ergebnisse 1 - 20 von 33

Education in Times of Crisis. Global Perspectives on Inclusive Education Beyond COVID

Simon Reisenbauer , Michelle Proyer , Seyda Subasi Singh , Siriparn Sriwanyong , Tamala Boonyakarn
Education in Times of Crisis. Global Perspectives on Inclusive Education Beyond COVID
Seminar/Workshop, Organisation von ...
28.11.2022 - 28.11.2022

A Policy Analysis on the Situation of Inclusive Education in Times of Crisis

Seyda Subasi Singh , Susanne Prummer , Alexandra Gutschik , Sabine Mandl , Michelle Proyer , Oliver Koenig
ECER 2022.
Konferenz, Vortrag
25.8.2022 - 25.8.2022

Nkumba University

Simon Reisenbauer , Michelle Proyer , Seyda Subasi Singh
Forschung
10.7.2022 - 16.7.2022

Methodological and Research Related Challenges and Strategies in Multilingual Research in Multicultural Settings

Michelle Proyer , Simon Reisenbauer , Katharina Resch , Eva Verena Kleinlein , Seyda Subasi Singh , Imene Zoulikha Kassous , Run Tan , Robert Aust , Mona Emara
Methodological and Research Related Challenges and Strategies in Multilingual Research in Multicultural Settings
Seminar/Workshop, Organisation von ...
4.4.2022 - ..

Neudenken von Vulnerabilitäten in Krisenzeiten. Auswirkungen der COVID-19 Pandemie auf Menschen mit Behinderungen und psychischen Erkrankungen.

Susanne Prummer , Michelle Proyer , Seyda Subasi Singh
IFO 2022 – 35. Jahrestagung der Inklusionsforscher*innen
Konferenz, Vortrag
25.2.2022 - 25.2.2022

Vulnerable pupils paying the price, yet again. Mapping crisis-related impacts fuelling educational inequalities in Austria from an inclusive standpoint

Lisa-Katharina Möhlen , Michelle Proyer , Seyda Subasi Singh , Camilla Pellech , Helena Deiß
Coronavirus pandemic and the education<br/>of children vulnerable to exclusion
Seminar/Workshop, Vortrag
25.5.2020 - 25.5.2020

Mapping crisis-related impacts fueling educational inequalities in Austria from an inclusive standpoint Critical lessons for practice and policy in an altered world

Seyda Subasi Singh
Virtual Conference on Coronavirus pandemic and the education of children
Konferenz, Vortrag
.5.2020 - .5.2020

The Essence of Being a Teacher - Aspirations of Internationally Trained Teachers from Syria in Turkey and Austria

Michelle Proyer , Seyda Subasi Singh
ECER 2019, “Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future”
Konferenz, Vortrag
4.9.2019 - 4.9.2019

Re‐access to higher education for the refugees: a comparative analysis from Turkey and Austria

Seyda Subasi Singh , Michelle Proyer , Tatjana Atanasoska
WERA Focal Meeting 2019
Konferenz, Vortrag
8.8.2019 - 8.8.2019

Developing an Understanding for the Overrepresentation of Students with Migration Background in Special Education Referrals in the Austrian Context

Seyda Subasi Singh
International Conference on Language, Education, Humanities and Education
Konferenz, Vortrag
..2019 - ..2019

Developing an Understanding for the Overrepresented Referrals of Students with Turkish Background to Special Education in Austria

Seyda Subasi Singh
Dies Facultatis der Fakultät für Philosophie und Bildungswissenschaft
Sonstiges, Vortrag
..2019 - ..2019

Re-access to higher education for the refugees: a comparative analysis from Turkey and Austria

Seyda Subasi Singh
WERA Focal Meeting 2019
Konferenz, Vortrag
..2019 - ..2019

• Migration and educational equity: Special needs education as a solution to low achievement

Seyda Subasi Singh
EDUSREF 2018 : Education, Society &amp; Reform Research
Konferenz, Vortrag
..2018 - ..2018

Comparative teacher experiences, attitudes and strategies in the classrooms with refugee pupils

Seyda Subasi Singh
WERA Congress 2018
Konferenz, Vortrag
..2018 - ..2018

Efforts, regulations and challenges to re-access: Higher education for refugees in Turkey and Austria

Seyda Subasi Singh
ECER 2018 - European Conference on Educational Research
Konferenz, Vortrag
..2018 - ..2018

Intersection of disability and migration: Perceptions of immigrant families in Vienna

Seyda Subasi Singh
Nordic Educational Research Association (NERA) Congress 2018
Konferenz, Vortrag
..2018 - ..2018

On the verge of inclusion: case of disproportionality in Austria

Seyda Subasi Singh
ECER 2018 - European Conference on Educational Research
Konferenz, Vortrag
..2018 - ..2018

Recruiting Pre-service Teachers as Curriculum Developers: How to make teacher education more multicultural?

Seyda Subasi Singh
ERAS-APERA
Konferenz, Vortrag
..2018 - ..2018

Teach for Austria: scope, target, achievements, and criticism of the program

Seyda Subasi Singh
ECER 2018 - European Conference on Educational Research
Konferenz, Vortrag
..2018 - ..2018

Community efforts to compensate for state’s failure: Voluntary-based adult education for refugees

Seyda Subasi Singh
European Society of Research on the Education of Adults (ESREA) European Research Conference
Konferenz, Vortrag
..2017 - ..2017

Zeige Ergebnisse 1 - 20 von 33