Dr. Katharina-Theresa Lindner, BA BEd MA
Dr. Katharina-Theresa Lindner, BEd BA MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Zimmer: 319
Sprechstunde: nach Vereinbarung
Forschungsschwerpunkte
- Inklusion und Diversität im Bildungskontext
- Sprachliche, soziale und kulturelle Vielfalt
- Intersektionalität und diskriminierungskritische Schul- und Unterrichtsentwicklung
- Schnittstelle Schulpädagogik und Sozialpädagogik
Tätigkeitsbereiche
- Forschung und Lehre in den Bereichen der oben angeführten Schwerpunkte
- Mitarbeit und Co-Projektleitung des Forschungsprojekts PATHWAY
- Mitarbeit in den Forschungsprojekten des Arbeitsbereichs
Publikationen
Zeige Ergebnisse 6 - 10 von 27
Investigating the Self-Perception of Social, Emotional, and Academic Inclusion of Students with and without Special Educational Needs through Photovoice. / Pirker, Alexandra; Hafenscher, Julia; Lindner, Katharina-Theresa.
in: Education Sciences, Band 13, Nr. 4, 2023.
in: Education Sciences, Band 13, Nr. 4, 2023.
Veröffentlichungen: Anderer Beitrag in Periodikum › Zeitungs-/Magazinartikel
Exploring inclusive education in times of COVID-19: An international comparison of German, Austrian and Portuguese teachers. / Letzel-Alt, Verena (Korresp. Autor*in); Pozas, Marcela; Schwab, Susanne et al.
in: Frontiers in Education, Band 7, 969737, 10.10.2022.
in: Frontiers in Education, Band 7, 969737, 10.10.2022.
Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Social participation in the context of inclusive education: primary school students’ friendship networks from students’ and teachers’ perspectives. / Schwab, Susanne; Lindner, Katharina-Theresa; Helm, Christoph et al.
in: European Journal of Special Needs Education, Band 37, Nr. 5, 10.2022, S. 834-849.
in: European Journal of Special Needs Education, Band 37, Nr. 5, 10.2022, S. 834-849.
Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Teachers’ Implementation of Inclusive Teaching Practices as a Potential Predictor for Students’ Perception of Academic, Social and Emotional Inclusion. / Alnahdi, Ghaleb H.; Lindner, Katharina-Theresa; Schwab, Susanne.
in: Frontiers in Psychology, Band 13, 917676, 28.07.2022.
in: Frontiers in Psychology, Band 13, 917676, 28.07.2022.
Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Will-Skill-Tool Components as Key Factors for Digital Media Implementation in Education: Austrian Teachers' Experiences with Digital Forms of Instruction during the COVID-19 Pandemic. / Woltran, Flora (Korresp. Autor*in); Lindner, Katharina-Theresa; Dzojic, Tanja et al.
in: Electronics, Band 11, Nr. 12, 1805, 07.06.2022.
in: Electronics, Band 11, Nr. 12, 1805, 07.06.2022.
Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Zeige Ergebnisse 6 - 10 von 27
Vorträge
Zeige Ergebnisse 1 - 5 von 20
Fachspezifische Leistungen unter Berücksichtigung von Gender, Sonderpädagogischem Förderbedarf und Erstsprache: Eine Analyse Wiener Schüler:innen
Alexandra Pirker
,
Katharina-Theresa Lindner
,
Susanne Schwab
AESF-Tagung
Konferenz,
Posterpräsentation
10.10.2024 - 10.10.2024
Case Study: Student's emotional well-being and social participation with focus on Special
Alexandra Pirker
,
Julia Hafenscher
,
Katharina-Theresa Lindner
European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI) 2023
Konferenz,
Posterpräsentation
23.8.2023 - 23.8.2023
Soziale Distanz und Emotionale Erfahrungen von Schüler*innen während des Fernunterrichts im Zuge der Covid-19 Pandemie
Franziska Anna Heidrich
,
Marcela Pozas
,
Verena Letzel
,
Katharina-Theresa Lindner
,
Christoph Schneider
,
Susanne Schwab
9. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung in Bamberg
Konferenz,
Vortrag
11.3.2022 - 11.3.2022
Bildungsperspektiven während der COVID-19 Schulschließung. Wahrnehmung der Umstellung des Schulsystems von Schüler*innen, Erziehungsberechtigten und Lehrpersonen
Katharina Resch
,
Susanne Schwab
,
Katharina-Theresa Lindner
,
Julia Kast
World Education Leadership Symposium Online Conference
Konferenz,
Vortrag
4.9.2020 - 4.9.2020
Implementation of home schooling in inclusive and special schools in Austria
Katharina-Theresa Lindner
,
Julia Kast
,
Marie Gitschthaler
,
Rupert Corazza
,
Susanne Schwab
Coronavirus pandemic and the education<br/>of children vulnerable to exclusion
Seminar/Workshop,
Vortrag
25.5.2020 - 25.5.2020
Zeige Ergebnisse 1 - 5 von 20