Univ.-Prof. Mag. Dr. Susanne Schwab
Univ.-Prof. Mag. Mag. Dr. Susanne Schwab, Bakk. MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Zimmer: 324A
Sprechstunde: nach Vereinbarung
Forschungsschwerpunkte
- Professionsforschung in Kontext inklusiver Schulentwicklung
- Soziale Partizipation und Inklusion
- Schul- und Bildungsforschung im Kontext von Diversität und sozialer Ungleichheit
- Evaluation von Maßnahmen zur sprachlichen Förderung (z.B. Deutschförderklassen)
Wissenschaftliches Profil
Laufende Projekte
- BASiS-Studie
- DIGIT(ALL) - A new approach to digital education and inclusion
- Eine multiperspektivische Studie zu den Deutschförderklassen
- Neu in Wien - Eine Studie zu den Chancen und Herausforderungen der schulischen Eingliederung ukrainischer Kinder und Jugendlicher
- PATHWAY
- SO-WELL-AWARE
Publikationen
Zeige Ergebnisse 1 - 5 von 239
Explaining teachers' judgement accuracy of students' subjective well-being by students' individual characteristics and the teacher-student relationship. / Zurbriggen, Carmen; Schwab, Susanne; Kalkusch, Isabelle et al.
in: Learning and Individual Differences, 12.07.2025.
in: Learning and Individual Differences, 12.07.2025.
Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Teacher student-specific self-efficacy and its impact on students’ academic self-concept, emotional well-being and social inclusion. / Eren, Erkan; Yada, Akie; Schwab, Susanne et al.
in: Teaching and teacher education, 07.07.2025.
in: Teaching and teacher education, 07.07.2025.
Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
The influence of school placement on students' emotional school well-being, social inclusion and academic self-concept of students with and without learning disability. / Pirker, Alexandra; Lindner, Katharina-Theresa; Schwab, Susanne.
in: Journal of Research in Special Educational Needs, 27.06.2025.
in: Journal of Research in Special Educational Needs, 27.06.2025.
Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Divided by language: A systematic review of teacher views in segregated language learning settings. / Woltran, Flora (Korresp. Autor*in); Schwab, Susanne.
in: Teaching and teacher education, Band 156, 104939, 04.2025, S. 1-10.
in: Teaching and teacher education, Band 156, 104939, 04.2025, S. 1-10.
Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Teachers’ perspectives towards German language learning for multilingual pupils in pull-out classes. / Hassani, Sepideh (Korresp. Autor*in); Zupan, Kathrin; Vaughn, Margaret et al.
in: International Journal of Multilingualism, 27.03.2025, S. 1-20.
in: International Journal of Multilingualism, 27.03.2025, S. 1-20.
Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Zeige Ergebnisse 1 - 5 von 239
Vorträge
Zeige Ergebnisse 51 - 53 von 53
Die Bedeutung der digitalen Barrierefreiheit
Susanne Schwab
Tag der digitalen Barrierefreiheit
Konferenz,
Vortrag
20.11.2018 - 20.11.2018
Attitudes Towards Inclusive Schooling of Austrians and South Africans. Students’, Teachers’ and Parents’
Susanne Schwab
Symposium Inclusion in School and Teacher Training
Konferenz,
Vortrag
8.10.2018 - 8.10.2018
Diagnosis of Special Funding Needs - Challenges of Labelling
Susanne Schwab
Symposium Inclusion in School and Teacher Training
Konferenz,
Vortrag
8.10.2018 - 8.10.2018
Zeige Ergebnisse 51 - 53 von 53