Univ.-Prof. Mag. Dr. Susanne Schwab


Univ.-Prof. Mag. Mag. Dr. Susanne Schwab, Bakk. MA

Porzellangasse 4
1090 Wien
Zimmer: 324A

T: +43-1-4277-60022
susanne.schwab@univie.ac.at

Sprechstunde: nach Vereinbarung

Aktuelle Lehrveranstaltungen


Forschungsschwerpunkte

  • Professionsforschung in Kontext inklusiver Schulentwicklung
  • Soziale Partizipation und Inklusion
  • Einstellungen gegenüber Peers mit Behinderungen und Migrationshintergrund
  • Selbstwirksamkeit von Lehrkräften

 

Wissenschaftliches Profil

Publikationen

Obstacles to Differentiated Instruction (DI). Reviewing Factors Outside the Classroom that Contribute to Successful DI Implementation. / Schwab, Susanne; Woltran, Flora.

Differentiated Instruction Around the World: A Global Inclusive Insight. Hrsg. / Verena Letzel-Alt; Marcela Pozas. 2023. S. 103-114.

Veröffentlichungen: Beitrag in BuchBeitrag in Buch/SammelbandBegutachtung


Ethnic In-and Out-Group Friendships Going Into Early Adolescence : Prevalence, Quality, Stability, and the Role of the Network Structure. / Oczlon, Sophie; Boda, Zsófia; Schwab, Susanne et al.

in: Journal of Early Adolescence, Band 43, Nr. 7, 08.2023, S. 867-907.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelBegutachtung


Social classroom climate and personalised instruction as predictors of students’ social participation. / Zurbriggen, Carmen; Hofmann, Verena; Lehofer, Mike et al.

in: International Journal of Inclusive Education, Band 27, Nr. 11, 08.2023, S. 1223-1238.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelBegutachtung


Bullying among primary school-aged students: which factors could strengthen their tendency towards resilience? / Ganotz, Tanja; Schwab, Susanne (Korresp. Autor*in); Lehofer, Mike.

in: International Journal of Inclusive Education, Band 27, Nr. 8, 07.2023, S. 890-903.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelBegutachtung


Vorträge

Bildungsperspektiven während der COVID-19 Schulschließung. Wahrnehmung der Umstellung des Schulsystems von Schüler*innen, Erziehungsberechtigten und Lehrpersonen

Katharina Resch , Susanne Schwab , Katharina-Theresa Lindner , Julia Kast
World Education Leadership Symposium Online Conference
Konferenz, Vortrag
4.9.2020 - 4.9.2020

Children’s contact experiences and their attitudes towards peers with special educational needs

Frank Hellmich , Marwin Felix Loeper , Susanne Schwab
EARLI SIG 15 Biennial Conference 2020 `Special Educational Needs´
Konferenz, Vortrag
.8.2020 - ..

Implementation of home schooling in inclusive and special schools in Austria

Katharina-Theresa Lindner , Julia Kast , Marie Gitschthaler , Rupert Corazza , Susanne Schwab
Coronavirus pandemic and the education<br/>of children vulnerable to exclusion
Seminar/Workshop, Vortrag
25.5.2020 - 25.5.2020

Teachers' Self-Efficacy and Students' Ratings of Teaching Quality: A Quantitative Survey in Inclusive Classes

Susanne Schwab , Katharina-Theresa Lindner , Hannu Savolainen
AERA Annual Meeting 2020 in San Franciso: The Power and Possibilities for the Public Good
Konferenz, Vortrag
17.4.2020 - 21.4.2020

Who Is Friends With Whom? Friendships From Peer and Teacher Perspectives

Susanne Schwab , C. Helm , Stefan Markus
AERA Annual Meeting 2020 in San Franciso: The Power and Possibilities for the Public Good
Konferenz, Vortrag
17.4.2020 - 21.4.2020