Dr. Katharina Resch MSc Bakk.
Mag. Dr. Katharina Resch, Privatdoz. Bakk. MSc
Porzellangasse 4
1090 Wien
Sprechstunde: bedarfsorientiert (via Zoom)
Forschungsschwerpunkte
- Empirische Bildungsforschung, Bildungssoziologie und Hochschulforschung
- Kulturelle und soziale Vielfalt, Diversität und Kultursoziologie
- Lernen durch Engagement, Service Learning und projektbasiertes Lernen
- Gesundheitssoziologie und Gesundheitsförderung
Tätigkeitsbereiche
- Lehre im Bereich der Bildungswissenschaften und der Lehrer*innenbildung
- Forschung im Bereich der oben angeführten Schwerpunkte
- Vortragstätigkeit im Kontext wissenschaftlicher Konferenzen
- Drittmittelakquise in den oben genannten Bereichen
Wissenschaftliches Profil
Laufende Projekte
Abgeschlossene Projekte
- DFK - Deutschförderklassen
- ENGAGE STUDENTS: Promoting social responsibility of students by embedding service learning within HEIs curricula
- European STEP (Student Engagement Project, Erasmus+ /KA2)
- FRIEND-SHIP - Improving students' social participation in primary and secondary schools across Europe
- SOLVINC - Solving intercultural conflicts with international students
- Student DCE
Publikationen
Zeige Ergebnisse 1 - 5 von 70
Social inequalities in international student mobility. Reviewing conceptual approaches. / Carlson, Sören; Thais, Franca; Lomer, Sylvie et al.
in: British Journal of Sociology, 11.06.2025.
in: British Journal of Sociology, 11.06.2025.
Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Institutional status and support for campus-community partnerships in Austrian higher education: Exploring faculty perceptions of implementation and challenges. / Fellner, Magdalena; Rameder, Paul; Resch, Katharina et al.
in: Journal of Innovation and Entrepreneurship , Band 14, Nr. 71, 06.2025, S. 1-22.
in: Journal of Innovation and Entrepreneurship , Band 14, Nr. 71, 06.2025, S. 1-22.
Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Exploring a low sense of social belonging in first-generation students in post-pandemic university in Austria. / Resch, Katharina (Korresp. Autor*in); Bleicher, Ulrike.
in: European Educational Research Journal, 01.2025.
in: European Educational Research Journal, 01.2025.
Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
A mixed-methods study of teachers’ experiences of using a standardised language screening to test multilingual students in Austrian schools. / Hassani, Sepideh; Schwab, Susanne; Resch, Katharina et al.
in: The Language Learning Journal , 2025.
in: The Language Learning Journal , 2025.
Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Digital Civic Engagement. Case Studies in the Interplay Between Civic Engagement, Student Voice and Digitalization of Higher Education. / Freudhofmayer, Sabine (Korresp. Autor*in); Resch, Katharina.
Bloomsbury Handbook of Student Voice in Higher Education. Hrsg. / Jerusha Conner; Launa Gauthier; Carolina Guzmán Valenzuela; Rille Raaper. 1. Aufl. London: Bloomsbury Publishing, 2024. S. 237-249.
Bloomsbury Handbook of Student Voice in Higher Education. Hrsg. / Jerusha Conner; Launa Gauthier; Carolina Guzmán Valenzuela; Rille Raaper. 1. Aufl. London: Bloomsbury Publishing, 2024. S. 237-249.
Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
Vorträge
Zeige Ergebnisse 16 - 20 von 47
Digitales Lernen und studentisches Engagement als Beitrag zur Qualität von Hochschullehre
Katharina Resch
16. Tagung der Gesellschaft für Hochschulforschung
Konferenz,
Vortrag
16.9.2021 - 16.9.2021
Digitales Lernen und studentisches Engagement als Beitrag zur Qualität von Hochschullehre
Katharina Resch
,
Sabine Freudhofmayer
16. Tagung der Gesellschaft für Hochschulforschung
Konferenz,
Vortrag
16.9.2021 - 17.9.2021
How to Foster Digital Student Engagement in Policy and Practice
Sabine Freudhofmayer
,
Katharina Resch
EAIR 43rd Annual Forum
Konferenz,
Vortrag
10.9.2021 - 10.9.2021
Exploring the potentials of digital civic engagement in two case studies in Austria
Katharina Resch
,
Sabine Freudhofmayer
ECER 2021 (Geneva Online)
Konferenz,
Vortrag
8.9.2021 - 8.9.2021
Teacher's Perceptions of the Effects of Segregated Language Learning for Minority Language Students in Austrian Schools
Marie Gitschthaler
,
Katharina Resch
,
Susanne Schwab
ECER 2021 (Geneva Online)
Konferenz,
Vortrag
6.9.2021 - 6.9.2021