Univ.-Prof. Mag. Dr. Susanne Schwab
Univ.-Prof. Mag. Mag. Dr. Susanne Schwab, Bakk. MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Zimmer: 324A
Sprechstunde: nach Vereinbarung
Forschungsschwerpunkte
- Professionsforschung in Kontext inklusiver Schulentwicklung
- Soziale Partizipation und Inklusion
- Schul- und Bildungsforschung im Kontext von Diversität und sozialer Ungleichheit
- Evaluation von Maßnahmen zur sprachlichen Förderung (z.B. Deutschförderklassen)
Wissenschaftliches Profil
Laufende Projekte
- BASiS-Studie
- DIGIT(ALL) - A new approach to digital education and inclusion
- Eine multiperspektivische Studie zu den Deutschförderklassen
- Neu in Wien - Eine Studie zu den Chancen und Herausforderungen der schulischen Eingliederung ukrainischer Kinder und Jugendlicher
- PATHWAY
- SO-WELL-AWARE
Publikationen
Zeige Ergebnisse 51 - 55 von 229
Validation of the Student Version of the Perceptions of Inclusion Questionnaire in Primary and Secondary Education Settings. / Knickenberg, Margarita (Korresp. Autor*in); Zurbriggen, Carmen; Schwab, Susanne.
in: Sage Open, Band 12, Nr. 1, 01.2022.
in: Sage Open, Band 12, Nr. 1, 01.2022.
Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Facilitating optimal learning from primary school to higher education: Instructional quality, learning approaches, personality, parenting style and educational hope. / Schwab, Susanne.
in: Educational Psychology, Band 42, Nr. 9, 2022, S. 1065-1067.
in: Educational Psychology, Band 42, Nr. 9, 2022, S. 1065-1067.
Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Editorial › Peer Reviewed
FRIEND-SHIP Intervention Program - the Handbook. / Aroni, K.; Toulia, A.; Alves, S. et al.
Porto: Porto Polytechnic, 2022.
Porto: Porto Polytechnic, 2022.
Veröffentlichungen: Buch
How inclusive are the Teaching Practices of my German, Maths and English Teachers? Psychometric properties of a newly developed scale to assess personalisation and differentiation in teaching practices. / Schwab, Susanne; Sharma, Umesh; Hoffmann, Lisa.
in: International Journal of Inclusive Education, Band 26, Nr. 1, 2022, S. 61-76.
in: International Journal of Inclusive Education, Band 26, Nr. 1, 2022, S. 61-76.
Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Investigating teachers’ dyadic self-efficacy and its correlations to students’ perceptions of teacher efficacy and student well-being. / Schwab, Susanne; Lindner, Katharina-Theresa; Savolainen, Hannu.
in: Educational Psychology, Band 42, Nr. 7, 2022, S. 820-837.
in: Educational Psychology, Band 42, Nr. 7, 2022, S. 820-837.
Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Zeige Ergebnisse 51 - 55 von 229
Vorträge
Zeige Ergebnisse 1 - 5 von 53
Teacher attitudes towards inclusion – the role of self-efficacy believes
Hannu Savolainen
,
Akie Yada
,
Susanne Schwab
European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI) 2023
Konferenz,
Vortrag
24.8.2023 - 24.8.2023
German language support classes and its possibilities and barriers for student development
Susanne Schwab
Brown Bag - Mittagsdiskussionsrunde
Podiumsdiskussion, Round Table,
Vortrag
15.11.2022 - 15.11.2022
Equitable social participation: insights in research and practice
Susanne Schwab
International Conference on Research in Education (ICRE), Porto
Konferenz,
Vortrag
22.7.2022 - 22.7.2022
Evidence on the importance of teacher self-efficacy in inclusive education development
Hannu Savolainen
,
Susanne Schwab
3rd CITED Conference
Konferenz,
Vortrag
4.7.2022 - 4.7.2022
Soziale Distanz und Emotionale Erfahrungen von Schüler*innen während des Fernunterrichts im Zuge der Covid-19 Pandemie
Franziska Anna Heidrich
,
Marcela Pozas
,
Verena Letzel
,
Katharina-Theresa Lindner
,
Christoph Schneider
,
Susanne Schwab
9. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung in Bamberg
Konferenz,
Vortrag
11.3.2022 - 11.3.2022
Zeige Ergebnisse 1 - 5 von 53