Univ.-Prof. Mag. Dr. Susanne Schwab
Univ.-Prof. Mag. Mag. Dr. Susanne Schwab, Bakk. MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Zimmer: 324A
Sprechstunde: nach Vereinbarung
Forschungsschwerpunkte
- Professionsforschung in Kontext inklusiver Schulentwicklung
- Soziale Partizipation und Inklusion
- Einstellungen gegenüber Peers mit Behinderungen und Migrationshintergrund
- Selbstwirksamkeit von Lehrkräften
Wissenschaftliches Profil
Laufende Projekte
- BASiS-Studie
- DIGIT(ALL) - A new approach to digital education and inclusion
- Eine multiperspektivische Studie zu den Deutschförderklassen
- INCL-LEA - Inclusive Home Learning
- Neu in Wien - Eine Studie zu den Chancen und Herausforderungen der schulischen Eingliederung ukrainischer Kinder und Jugendlicher
- PATHWAY
- SO-WELL-AWARE
Publikationen
The effects of differentiated instruction on teachers’ stress and job satisfaction. / Pozas, Marcela; Letzel-Alt, Verena; Schwab, Susanne.
in: Teaching and teacher education, Band 122, 103962, 02.2023.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Begutachtung
Exploring the effects of the COVID-19 emergency remote education on students’ social and academic integration in higher education in Austria. / Resch, Katharina; Alnahdi, Ghaleb H.; Schwab, Susanne.
in: Higher Education Research & Development, Band 42, Nr. 1, 2023, S. 215-229.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Begutachtung
Identifying Teachers’ Strengths to Face COVID-19: Narratives from across the Globe. / Aiello, Paola (Korresp. Autor*in); Pace, Erika Maria; Sharma, Umesh et al.
in: Cambridge Journal of Education, Band 53, Nr. 3, 2023, S. 357-374.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Begutachtung
Teachers’ and parents’ attitudes towards inclusion of pupils with a first language other than the language of instruction. / Kast, Julia; Schwab, Susanne (Korresp. Autor*in).
in: International Journal of Inclusive Education, Band 27, Nr. 2, 2023, S. 221-240.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Begutachtung
The impact of gender differences in teachers’ teaching practices and attitudes on students’ math and science achievement in Saudi Arabia: Evidence from TIMSS 2019 data. / Alnahdi, Ghaleb Hamad; Schwab, Susanne.
in: Frontiers in Psychology, Band 14, 1066843, 2023.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Begutachtung