Univ.-Prof. Mag. Dr. Susanne Schwab
Univ.-Prof. Mag. Mag. Dr. Susanne Schwab, Bakk. MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Zimmer: 324A
Sprechstunde: nach Vereinbarung
Forschungsschwerpunkte
- Professionsforschung in Kontext inklusiver Schulentwicklung
- Soziale Partizipation und Inklusion
- Schul- und Bildungsforschung im Kontext von Diversität und sozialer Ungleichheit
- Evaluation von Maßnahmen zur sprachlichen Förderung (z.B. Deutschförderklassen)
Wissenschaftliches Profil
Laufende Projekte
- BASiS-Studie
- DIGIT(ALL) - A new approach to digital education and inclusion
- Eine multiperspektivische Studie zu den Deutschförderklassen
- Neu in Wien - Eine Studie zu den Chancen und Herausforderungen der schulischen Eingliederung ukrainischer Kinder und Jugendlicher
- PATHWAY
- SO-WELL-AWARE
Publikationen
Friendship networks in inclusive elementary classrooms: Changes and stability related to students’ gender and self-perceived social inclusion. / Garrote, Ariana; Zurbriggen, Carmen; Schwab, Susanne.
in: Social Psychology of Education: An International Journal, Band 26, Nr. 6, 12.2023, S. 1479-1497.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Schooling of Refugee Students from Ukraine in Austria and Its Risk for Creating Educational Inequity. / Woltran, Flora (Korresp. Autor*in); Hassani, Sepideh; Schwab, Susanne.
in: Journal of Language, Identity & Education, 27.11.2023.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Obstacles to Differentiated Instruction (DI). Reviewing Factors Outside the Classroom that Contribute to Successful DI Implementation. / Schwab, Susanne; Woltran, Flora.
Differentiated Instruction Around the World: A Global Inclusive Insight. Hrsg. / Verena Letzel-Alt; Marcela Pozas. Münster : Waxmann Verlag, 2023. S. 103-114.Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
Ethnic In-and Out-Group Friendships Going Into Early Adolescence : Prevalence, Quality, Stability, and the Role of the Network Structure. / Oczlon, Sophie; Boda, Zsófia; Schwab, Susanne et al.
in: Journal of Early Adolescence, Band 43, Nr. 7, 08.2023, S. 867-907.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Social classroom climate and personalised instruction as predictors of students’ social participation. / Zurbriggen, Carmen; Hofmann, Verena; Lehofer, Mike et al.
in: International Journal of Inclusive Education, Band 27, Nr. 11, 08.2023, S. 1223-1238.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed