Univ.-Prof. Mag. Dr. Susanne Schwab
Univ.-Prof. Mag. Mag. Dr. Susanne Schwab, Bakk. MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Zimmer: 324A
Sprechstunde: nach Vereinbarung
Forschungsschwerpunkte
- Professionsforschung in Kontext inklusiver Schulentwicklung
- Soziale Partizipation und Inklusion
- Einstellungen gegenüber Peers mit Behinderungen und Migrationshintergrund
- Selbstwirksamkeit von Lehrkräften
Wissenschaftliches Profil
Laufende Projekte
- BASiS-Studie
- DIGIT(ALL) - A new approach to digital education and inclusion
- Eine multiperspektivische Studie zu den Deutschförderklassen
- INCL-LEA - Inclusive Home Learning
- Neu in Wien - Eine Studie zu den Chancen und Herausforderungen der schulischen Eingliederung ukrainischer Kinder und Jugendlicher
- PATHWAY
- SO-WELL-AWARE
Publikationen
Promoting Factors of Social Inclusion of Students With Special Educational Needs: Perspectives of Parents, Teachers, and Students. / Lindner, Katharina-Theresa; Hassani, Sepideh; Schwab, Susanne; Gerdenitsch, Cornelia; Kopp-Sixt, Silvia; Holzinger, Andrea.
in: Frontiers in Education, Band 7, 27.04.2022.Veröffentlichung: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer-Review
Teacher Efficacy Predicts Teachers’ Attitudes Towards Inclusion : A Longitudinal Cross-Lagged Analysis. / Savolainen, Hannu; Malinen, Olli-Pekka; Schwab, Susanne (Korresp. Autor*in).
in: International Journal of Inclusive Education, Band 26, Nr. 9, 20.04.2022, S. 958-972.Veröffentlichung: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer-Review
Austrian Students’ Perceptions of Social Distancing and Their Emotional Experiences During Distance Learning Due to the COVID-19 Pandemic. / Heidrich, Franziska Anna; Pozas, Marcela; Letzel, Verena; Lindner, Katharina-Theresa; Schneider, Christoph; Schwab, Susanne.
in: Frontiers in Education, Band 7, 862306, 31.03.2022.Veröffentlichung: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer-Review
Peer acceptance and peer status in relation to students’ special educational needs, migration biography, gender and socio-economic status. / Wahl, Sebastian; Trauntschnig, Mike; Hoffmann, Lisa; Schwab, Susanne (Korresp. Autor*in).
in: Journal of Research in Special Educational Needs, Band 22, Nr. 3, 15.03.2022, S. 243-253.Veröffentlichung: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer-Review
Teaching Multilingual Students During the COVID-19 Pandemic in Austria: Teachers’ Perceptions of Barriers to Distance Learning. / Gitschthaler, Marie; Erling, Elizabeth; Stefan, Katrin; Schwab, Susanne.
in: Frontiers in Psychology, Band 13, 805530, 10.03.2022.Veröffentlichung: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer-Review