Univ.-Prof. Mag. Dr. Susanne Schwab
Univ.-Prof. Mag. Mag. Dr. Susanne Schwab, Bakk. MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Zimmer: 324A
Sprechstunde: nach Vereinbarung
Forschungsschwerpunkte
- Professionsforschung in Kontext inklusiver Schulentwicklung
- Soziale Partizipation und Inklusion
- Einstellungen gegenüber Peers mit Behinderungen und Migrationshintergrund
- Selbstwirksamkeit von Lehrkräften
Wissenschaftliches Profil
Laufende Projekte
- BASiS-Studie
- DIGIT(ALL) - A new approach to digital education and inclusion
- Eine multiperspektivische Studie zu den Deutschförderklassen
- INCL-LEA - Inclusive Home Learning
- Neu in Wien - Eine Studie zu den Chancen und Herausforderungen der schulischen Eingliederung ukrainischer Kinder und Jugendlicher
- PATHWAY
- SO-WELL-AWARE
Publikationen
Austrian Students’ Perceptions of Social Distancing and Their Emotional Experiences During Distance Learning Due to the COVID-19 Pandemic. / Heidrich, Franziska Anna; Pozas, Marcela; Letzel, Verena et al.
in: Frontiers in Education, Band 7, 862306, 31.03.2022.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Begutachtung
Peer acceptance and peer status in relation to students’ special educational needs, migration biography, gender and socio-economic status. / Wahl, Sebastian; Trauntschnig, Mike; Hoffmann, Lisa et al.
in: Journal of Research in Special Educational Needs, Band 22, Nr. 3, 15.03.2022, S. 243-253.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Begutachtung
Teaching Multilingual Students During the COVID-19 Pandemic in Austria: Teachers’ Perceptions of Barriers to Distance Learning. / Gitschthaler, Marie; Erling, Elizabeth; Stefan, Katrin et al.
in: Frontiers in Psychology, Band 13, 805530, 10.03.2022.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Begutachtung
Teachers’ feedback in the context of students’ social acceptance, students’ well-being in school and students’ emotions. / Schwab, Susanne; Markus, Stefan; Hassani, Sepideh.
in: Educational Studies, 05.01.2022.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Begutachtung
Meta-analysis of the relationship between teachers’ self-efficacy and attitudes toward inclusive education. / Yada, Akie (Korresp. Autor*in); Leskinen, Markku; Savolainen, Hannu et al.
in: Teaching and teacher education, Band 109, 103521, 01.2022.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Begutachtung