Univ.-Prof. Mag. Dr. Susanne Schwab
Univ.-Prof. Mag. Mag. Dr. Susanne Schwab, Bakk. MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Zimmer: 324A
Sprechstunde: nach Vereinbarung
Forschungsschwerpunkte
- Professionsforschung in Kontext inklusiver Schulentwicklung
- Soziale Partizipation und Inklusion
- Einstellungen gegenüber Peers mit Behinderungen und Migrationshintergrund
- Selbstwirksamkeit von Lehrkräften
Wissenschaftliches Profil
Laufende Projekte
- BASiS-Studie
- DIGIT(ALL) - A new approach to digital education and inclusion
- Eine multiperspektivische Studie zu den Deutschförderklassen
- INCL-LEA - Inclusive Home Learning
- Neu in Wien - Eine Studie zu den Chancen und Herausforderungen der schulischen Eingliederung ukrainischer Kinder und Jugendlicher
- PATHWAY
- SO-WELL-AWARE
Publikationen
Teachers’ beliefs about peer social interactions and their relationship to practice in Chinese inclusive preschools. / Tan, Run; Schwab, Susanne (Korresp. Autor*in); Perren, Sonja.
in: International Journal of Early Years Education, Band 30, Nr. 2, 2022, S. 463-477.Veröffentlichung: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer-Review
The Circle of Friends intervention: a research synthesis. / Hassani, Sepideh (Korresp. Autor*in); Alves, Silvia; Avramidis, Elias; Schwab, Susanne.
in: European Journal of Special Needs Education, Band 37, Nr. 4, 2022, S. 535-553.Veröffentlichung: Beitrag in Fachzeitschrift › Review › Peer-Review
The role of students’ experiences in attitude formation towards peers with non-compliant classroom behaviour in inclusive primary schools. / Loeper, Marwin Felix; Schwab, Susanne (Korresp. Autor*in); Lehofer, Mike; Hellmich, Frank.
in: European Journal of Special Needs Education, Band 37, Nr. 6, 2022, S. 921-935.Veröffentlichung: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer-Review
Social-Emotional Learning Interventions for Students With Special Educational Needs: A Systematic Literature Review. / Hassani, Sepideh; Schwab, Susanne.
in: Frontiers in Education, Band 6, 808566, 21.12.2021.Veröffentlichung: Beitrag in Fachzeitschrift › Review › Peer-Review
Austrian Elementary School Teachers’ Perception of Professional Challenges During Emergency Distance Teaching due to COVID-19. / Woltran, Flora; Chan, Ralph; Lindner, Katharina-Theresa; Schwab, Susanne.
in: Frontiers in Education, Band 6, 759541, 16.12.2021.Veröffentlichung: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer-Review